Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
21.06.2021 18:19 | Šport | Futbal | ME vo futbale 2020

EURO ako obrovský biznis: Takéto peniaze sa točia na šampionáte

Čo by sa stalo, ak by sa ani na druhý pokus neuskutočnili majstrovstvá Európy vo futbale?

Množstvo fanúšikov by prišlo o veľké zážitky, hráči o možnosť vylepšiť svoju futbalovú značku a vo veľkom by utrpel najmä futbalový marketing, ktorý na takýchto podujatiach aj vďaka televíznym právam a sponzorstvu veľkých firiem generuje milióny eur.

"Sledovanosť celého turnaja Euro 2020 sa odhaduje na viac ako dve miliardy divákov, pričom jednotlivé zápasy sleduje okolo 140 - 150 miliónov ľudí. V Nemecku zaplatili médiá za vysielacie práva na zápasy 150 miliónov eur. Televízne siete BBC a ITV zaplatili za práva vysielať vo Veľkej Británii spolu 160 miliónov eur. Šancu zviditeľniť sa na tomto prestížnom podujatí si nenechali ujsť ani významné značky na trhu. Heineken, ktorý je hlavným sponzorom, investuje do šampionátu takmer 38 miliónov eur, Coca-Cola približne 29 miliónov eur," informuje spoločnosť KPMG vo svojej tlačovej správe.

Aktuálny šampionát sa zapísal do histórie už pred jeho začiatkom. Nielen tým, že sa pre pandémiu koronavírusu posunul o jeden rok, ale najmä pre revolučný formát s 11 dejiskami naprieč celou Európou. Novinka, ktorá nesúvisí s pandémiu, je uvedenie systému video asistenta rozhodcu (VAR).

Viacerí hráči vnímajú toto podujatie ako skvelú príležitosť na prezentáciu svojho talentu. "Mnoho klubov a hráčov odložilo rozhodnutie o prestupe na obdobie po turnaji. V prípade úspechu by si hráči mohli pred začiatkom novej sezóny vyberať z lukratívnejších prestupových dohôd. Okrem slávy a prestíže každý tím za účasť na turnaji získa 9,25 milióna eur. Mužstvá, ktoré postúpia, majú nárok na ďalšie bonusy. Víťaz, ktorý odohrá spolu sedem zápasov, môže dostať až 34 miliónov eur," pokračuje KPMG vo svojej analýze finančných dopadov počas ME.

Predaj vysielacích práv miestnym mediálnym spoločnostiam prináša podujatiu značné príjmy. V Nemecku môžu za poplatok 150 miliónov eur vysielať stanice ARD a ZDF takmer všetky zápasy naživo, pokrýva to aj internet a platformy sociálnych médií. Podobne si vysielacie spoločnosti BBC a ITV zabezpečili práva na pokrytie turnaja vo Veľkej Británii, za čo zaplatili 160 miliónov eur. Medzi investorov, ktorí sponzorujú podujatie najvyššou sumou sa zaraďuje Heineken (38 miliónov eur), Coca-Cola (29 miliónov eur), Alipay (24 miliónov eur) a Booking.com (21 miliónov eur).

"Tento rok sa ku globálnym sponzorom pridali aj nové značky: Alipay, Booking.com, FedEx, Heineken, Qatar Airways, SOCAR, Takeaway.com, Tik Tok, Vivo a Volkswagen. V aktuálnom turnaji sú hlavným sponzorom len dve značky, ktoré zostali z predchádzajúceho ročníka: Hisense a Coca-Cola. Väčšina nových sponzorov sa zameriava na fanúšikov digitálneho veku. Celkovo možno povedať, že nová paleta sponzorov je vyskladaná z mladších značiek. Potvrdzuje to aj fakt, že zatiaľ čo priemerný korporátny vek sponzorov Euro 2016 bol 84 rokov, pri sponzoroch aktuálnej súťaže Euro 2020 je to iba 44 rokov. Značka Tik Tok v čase predchádzajúceho turnaja ME ešte ani neexistovala. Zaujímavosťou je, že Tik Tok spolu s Alipay, Hisense, a Vivo - ako čínske spoločnosti - prejavili záujem o sponzorstvo v európskom futbale. Len pre porovnanie, Čína je krajina s viac ako 1,4 miliardami obyvateľov a finále Euro 2016 videlo približne 56 miliónov ľudí," dodáva KPMG.

Diskusia /
Autor: © Nový Čas

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk

Foto
Stihne Juraj Kucka EURO? Hráč Slovana posiela jasný odkaz
Brutálny čin v Dlhej nad Váhom: Vnuk mal zavraždiť svojho dedka († 67)!
Predseda českej vlády Petr Fiala.
Potvrdilo sa, čo sa šepkalo už dlho: Ďalší odchod z Fialovej vlády! Končí táto ministerka
The Pass at Byron Bay on a clear day with blue water
Hromadné uhynutie vznešených živočíchov: Na pláži ich uviazli stovky! Vedci sa chytajú za hlavu
Medzi Stupavou a Lozornom došlo k zrážke neosvetleného chodca a auta.
Dráma pri Stupave! Turista tancoval na ceste, takmer zaplatil životom: Zrazilo ho auto
Vinczeová a Dangl sú za každý žart.
Obľúbená zábavná relácia dostala v RTVS stopku! Prečo ju vyškrtli z programu?
(ilustračné foto).
Popredného podnikateľa odsúdili z korupcie: V podvode boli namočené aj jeho dcéry
Foto
Boxerka opisuje desivé detaily z väzenia: Najponižujúcejšie je byť nahá a predklonená!
Vodič jazdil po diaľnici rýchlo, opitý, bez dokladov a v čase zákazu
Foto
Absolútna nezodpovednosť: Jazdil po diaľnici ožratý a bez dokladov! Tam to však neskončilo
Los Angeles, United States - December 18, 2013: View of Hollywood Boulevard at sunset. In 1958, the Walk of Fame was created on this street as a tribute to artists working in the entertainment industry.
Mesto anjelov si pripomenulo genocídu, pri ktorej zomreli milióny: Aké slová zazneli z Bieleho domu?
Manželka Majka stála pri Dušanovi († 81) desiatky rokov.šťastní už 55 rokov.
Foto
Zdrvená manželka speváka Grúňa († 81) Mária o jeho poslednej rozlúčke: Prečo sa neprihovorí láske do neba?
Na snímke zľava Štefan Kuffa, Filip Kuffa a Gregor Kuffa.
Súdny proces s Kuffovcami: Podvody s pôdou a útoky na farmárov?! Vypovedala ďalšia svedkyňa