Ani Maserati neunikne elektrifikácii. A bude to skôr, ako by ste čakali. Nedávno síce ešte stihlo predstaviť hyperšport MC20 s revolučným 6-valcom Nettuno, no ten je pravdepodobne posledným spaľovacím motorom, ktorý sa v Maserati objaví. V pláne je totiž nové GranTurismo, teda jeden z najúspešnejších modelov značky, ktorý má naplánovanú elektrickú budúcnosť. A to veľmi blízku. Predstaví sa ešte tento rok. To znamená, že v Modene sa rozhodli celkom preskočiť epochu plug-in hybridov a vrhnúť sa rovno na čisté elektromobily.
Čítajte viac Maserati Grecale: Nové rýchle SUV mešká, ale príde. Postavia ho na StelviuNová generácia GranTurisma, na rozdiel od tej minulej, ktorej produkcia skončila pred dvoma rokmi, zamení 8-valec, vyvinutý s Ferrari za dvojicu elektromotorov. Bohužiaľ žiadne bližšie informácie o prvom elektromobile značky s trojzubcom v znaku nie sú známe. Maserati zatiaľ zverejnilo len oficiálne snímky predprodukčných testovacích prototypov, ktoré preháňa na okruhu i bežných cestách. Elektrickú povahu by ale nemalo nijako zvlášť zvýrazňovať. Dizajn bude pravdepodobne vychádzať zo staršieho konceptu Alfieri z roku 2014. Dobrou správou je, že GranTurismo spaľovací motor celkom nezavrhne.
Čítajte viac Maserati MC20: Hyperšport s revolučným 6-valcom má 630 koníVerzia na benzín však príde až po čistom elektromobile, čo je naozaj nezvyčajné. A motor Ferrari v nej tiež nenájdete. Maserati totiž využije techniku MC20, teda svoj nový dvakrát preplňovaný 6-valec Nottino s objemom len troch litrov, no zato s dvojicou spaľovacích komôr pre každý valec. V MC20 má síce 463 kW, ale komfortnému cestovnému GT by stačila aj verzia s civilnejším naladením. Okrem GranTurisma uvidíme tento rok aj ďalšiu novinku v podobe športového SUV Grecale, odvodeného z Alfy Romeo Stelvio.