MojAndroid

Hlavným zdrojom príjmu spoločnosti Facebook sú reklamy a stále hľadá nové miesta, kde by ich mohla zobrazovať. Len nedávno oznámila, že používateľov Instagramu potrápi viac reklám a teraz reklamy pridáva aj do VR okuliarov značky Oculus. O téme informoval portál  Techworm.

Facebook chce pomôcť vývojárom vytvoriť si ďalší zdroj príjmov

Testovanie reklám začne akčnou hrou Blaston a v priebehu nasledujúcich týždňov bude pokračovať niekoľkými ďalšími titulmi. Facebook pridanie reklám do virtuálnej reality zdôvodnil snahou pomôcť vývojárom vytvoriť si ďalší zdroj príjmov. Taktiež si myslí si, že vďaka tomu sa VR môže stať populárnejšia aj medzi bežnými ľuďmi.

Samozrejme však nechce, aby virtuálna realita bola prehustená reklamami. Reklamy v okuliaroch Oculus budú dodržiavať reklamné zásady Facebooku, medzi ktoré patrí aj pravidlo, že používatelia a ich zážitok z používania služby je prvoradý.

Samsung Gear VR Oculus
Samsung Gear VR Oculus | Foto: Redakcia

Používatelia budú mať k dispozícii aj nástroje, ktoré im umožnia skryť konkrétne reklamy alebo všetky reklamy od daného inzerenta. S možnosťou  „Prečo sa mi zobrazuje táto reklama?“ taktiež budú môcť zistiť, na základe čoho Facebook zobrazil danú reklamu práve im.

Facebook nebude využívať údaje, ktoré už o používateľoch zbiera, na cielenie nových reklám

Pokiaľ ide o ochranu súkromia, Facebook týmto krokom nemení svoje zásady ochrany osobných údajov ani pravidlá inzercie. Nemení sa ani to, aké údaje bude Facebook zbierať o používateľoch Oculus okuliarov. Taktiež informácie, ktoré už o nich zbiera na zlepšenie zážitku z používania okuliarov, nebude používať na cielenie reklám. Nebude používať ani údaje zo súkromných konverzácií v Messengeri.

Počas samotného testovania bude Facebook zbierať len informácie o tom, ako používatelia reagujú na nové reklamy. Teda napríklad údaje o tom, či používateľ interagoval s reklamou, a ak áno, tak či na ňu klikol alebo ju skryl.

„Keď uvidíme výsledok tohto testu a zohľadníme spätnú väzbu od vývojárov a komunity, poskytneme viac podrobností o tom, kedy budú reklamy širšie dostupné na platforme Oculus a v mobilnej aplikácii Oculus,“ dodala spoločnosť v príspevku.

Náš tip
Kúpili by ste si smart hodinky od Facebooku?

21.6.2021

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+