Športoví fanúšikovia si v týchto dňoch užívajú futbalový šampionát Euro 2020. Zápas medzi Portugalskom a Maďarskom po výhre prímorskej krajiny 3:0 zatienil kapitán Portugalska Cristiano Ronaldo. Jeho na prvý pohľad neškodné gesto spôsobilo okamžitý a dramatický prepad akcií Coca-Coly, píše theguardian.com.

Sila sociálnych sietí a konanie známych ľudí, či už hercov, športovcov alebo politikov dokáže mať veľký vplyv na akcie spoločností. Výnimkou nie je ani tridsaťšesťročná futbalová megahviezda. C. Ronaldo, ktorý je známy svojím záujmom o zdravý životný štýl a dal jasne najavo, čo si o sýtenom nealkoholickom nápoji myslí. 

Zbohom Coca-Cola

Po príchode na tlačovú konferenciu portugalský kapitán odsunul dve fľaše Coca-Coly bokom a na ich miesto položil fľašu s čistou vodou. Tú následne zdvihol a vo svojom rodnom jazyku vyhlásil: „Agua!“. Svojím gestom tak dal najavo nielen svoj postoj k zdravej výžive, ale jeho konanie spôsobilo prepad akcií gigantu s nápojmi.

Coca-Cola takmer okamžite po futbalistovom geste zaznamenala pokles ceny akcií z 56,10 na 55,22 dolára. Tento pokles predstavuje 1,6 percenta. Trhová hodnota americkej spoločnosti sa tak znížila z 242 miliárd dolárov na 238 miliárd dolárov.

Coca-Cola pritom patrí medzi hlavných sponzorov turnaja. Zástupcovia firmy reagovali, že „každý má právo vybrať si, čo bude piť“. Hovorca šampionátu doplnil, že hráčom je po príchode na tlačové konferencie ponúkaná voda, Coca-Cola a Coca-Cola Zero Sugar.

Sila Muskovho tweetu

Pohyb akcií má na svedomí aj šéf Tesly Elon Musk, ktorý vďaka svojim tweetom dokáže hýbať trhom s kryptomenami, najviac však s bitcoinom. O tom už písal aj TREND. Stalo sa tak nedávno, keď miliardár signalizoval, že jeho láska ku kryptomene sa skončila. E. Musk zverejnil tweet s memom rozchádzajúceho sa páru a hastagom #Bitcoin a emotikon zlomeného srdca. Tento počin nenechal na seba dlho čakať a bitcoin stratil takmer šesť percent.

Miliardár však vie bitcoinu aj polepšiť. Akonáhle prišiel s informáciou, že firma Tesla obnoví transakcie s bitcoinmi, keď ťažiari, ktorí overujú transakcie, budú viac využívať obnoviteľné zdroje energie, akcie stúpli o päť percent.

Nike zariskoval a oplatilo sa

Svetom akcií a reklamy zarezonovala aj kampaň americkej spoločnosti Nike spred dvoch rokov, kedy sa firma pri 30. výročí sloganu Just Do It postavila za rasovo a inak znevýhodnených športovcov. Hlavnou tvárou bol hráč amerického futbalu Colin Kaepernick, ktorý v roku 2016 počas americkej hymny na začiatku zápasu pokľakol, aby upozornil na rasovú toleranciu. Za tento krok mu kluby odmietali podpísať zmluvu.

Kampaň rozdelila spotrebiteľov na dva tábory. Niektorí ľudia na internete zverejňovali videá, ako pália svoje Nike tenisky. K odsúdeniu kampane sa pridal aj vtedajší americký prezident Donald Trump, kedy nasledoval pád akcií americkej spoločnosti o tri percentá. Hoci odvážna reklama Nike uškodila akciám, predaj produktov firmy okamžite stúpol o 31 percent.