Spoločnosť túži po ukončení lockdownov a po obnovení hromadných akcií. Ľudia sa chcú spolu baviť, športovať, ale aj umelecky vyžiť. S tým im chce pomôcť sociálna sieť IRL, ktorá má aktuálne asi 20 miliónov používateľov hlavne v strednej Amerike.

Teraz na sociálnu sieť IRL (In Real Life) stavil aj najbohatší Japonec Masajoši Son stojaci za investičnou spoločnosťou SoftBank. V čase, keď sa svet spamätáva z pandémie covid-19 a keď sa Facebook neveľmi úspešne snaží pritiahnuť mladú generáciu, táto investícia má potenciál. 

CHIBA, JAPAN - JUNE 18:  Masayoshi Son, chairman and chief executive officer of SoftBank Corp speaks during the news conference on June 18, 2015 in Chiba, Japan. Softbank Corp. announced that its humanoid product, Pepper, developed by the company's Aldebaran Robotics unit, will be available for consumers at 198,000 yen on June 20, 2015. SoftBank Corp. also announced that  Alibaba Group Holding Limited and Foxconn Technology Group reached an agreement that Alibaba and Foxconn will each invest 14.
Zdroj: Koki Nagahama
Kto je Masajoši Son
Najbohatší Japonec Masajoši Son je treťou generáciou etnických kórejcov s prívlastkom „zainiči“. Znamená to čosi ako „zostať v Japonsku“ a po Číňanoch ide o druhú najpočetnejšiu etnickú menšinu v krajine. Pojmom zainiči sa zvyknú označovať stáli obyvatelia z cudziny, ktorí si zachovali cudzie štátne občianstvo.

Aj keď zatiaľ nemá miliardy používateľov, IRL by sa mohla globálnejšie angažovať v konkurenčnom boji proti najväčšej sociálnej sieti. V treťom kole financovania do nej SoftBank investovala 170 miliónov dolárov. Tým sa z IRL stal technologický jednorožec s hodnotou nad jednou miliardou dolárov.

Poraziť Facebook je isto veľmi vysoká méta a nová sieť to chce dosiahnuť poskytovaním četovacích služieb prepojených so všetkými druhmi spoločenských akcií.

Mladým už Facebook „nevonia“

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa