Dopravcovia, ktorí nevrátili peniaze za letenky počas lockdownu, možno skončia na súde

Britský protimonopolný regulátor vyšetruje, či Ryanair a British Airways, ktoré vlastní International Airlines Group (IAG), porušili zákon tým, že odmietli zákazníkom vrátiť peniaze za lety, ktoré nemohli podniknúť počas lockdownu.

18.06.2021 07:00
debata

Úrad uviedol, že letecké spoločnosti mohli porušiť zákonné práva spotrebiteľov, keď odmietli vrátenie peňazí za lety, ktoré sa mali konať počas oficiálneho lockdownu, informoval CNN. V mnohých prípadoch dopravcovia namiesto toho ponúkali poukazy alebo možnosť prebookovať let.

Počas lockdownu vyhlásila vláda Spojeného kráľovstva vycestovanie za hranice z nie nevyhnutných dôvodov za nezákonné. Tieto obmedzenia sa zrušili 17. mája, hoci britská vláda stále neodporúča vycestovať do určitých krajín.

Regulačný úrad uviedol, že chápe, že letecké spoločnosti zažili počas pandémie ťažké obdobie, no ľudia by nemali ostať nespravodlivo ukrátení o svoje peniaze. V konečnom dôsledku však o tom, či došlo k porušeniu zákona, môže rozhodnúť iba súd.

Spoločnosť Ryanair, najväčší európsky nízkonákladový prepravca, vo vyhlásení uviedla, že vracať peniaze bude len v „odôvodnených prípadoch“. „Od júna 2020 majú všetci naši zákazníci tiež možnosť rezervovať si lety bez nutnosti zaplatenia poplatku za zmenu a túto možnosť využili milióny našich britských zákazníkov,“ dodal Ryanair.

Hovorca spoločnosti British Airways uviedol, že letecká spoločnosť „konala vždy zákonne“. „Vydali sme viac ako 3 milióny refundácií a pomohli sme miliónom našich zákazníkov zmeniť dátumy cesty alebo destinácie,“ dodal hovorca. „Je neuveriteľné, že vláda sa snaží ďalej potrestať odvetvie, ktoré je na kolenách, a to po tom, čo už viac ako rok majú letecké spoločnosti zakázané pravidelné lietanie.“

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ryanair #British Airways