Celosvetové výdavky na reklamu sa v tomto roku zvýšia o rekordných 14 percent na 657 miliárd dolárov, čo bude tiež rekord. Prispeje k tomu zotavenie globálnej ekonomiky z útlmu spôsobeného pandémiou covidu-19, predpovedala výskumná skupina Magna. Tá je súčasťou reklamnej spoločnosti IPG Mediabrands.

Výhľad je priaznivou správou pre reklamné firmy aj tradičné médiá. Magna však predpokladá, že veľká časť nových výdavkov bude smerovať do digitálnej reklamy, kde sú dominantnými hráčmi internetové spoločnosti Google a Facebook, podotýka denník Financial Times (FT).

Hamburg,,Germany,-,March,4,,2013:,Google,Corporation,Building,Sign
Neprehliadnite

Google vo Francúzsku zaplatí pokutu za uprednostňovanie vlastnej reklamy

V Spojených štátoch, ktoré sú najväčšou ekonomikou na svete, sa tento rok výdavky na reklamu podľa Magny zvýšia o 15 percent. To bude najviac zhruba za 40 rokov. Za ich rastom by malo stáť predovšetkým zotavenie spotreby a obnovenie veľkých športových podujatí.

Príchod pandémie výdavky na reklamu tvrdo zasiahol, najmä v tradičných médiách. Rýchly presun k internetovému marketingu ale negatívne dopady zmienil, takže sa vlani globálne výdavky na reklamu znížili iba o 2,5 percenta.

Magna predpokladá, že vzostup internetového predaja a marketingu bude pokračovať aj v tomto roku. Výdavky na digitálne reklamu by sa podľa jej prognózy mali zvýšiť o 20 percent a tvoriť zhruba 64 percent celkových výdavkov na reklamu. Výdavky na reklamu v tradičných médiách, napríklad v tlači a v televízii, by mali vykázať narásť iba o tri percentá.