Podľa spoločnosti McDonald’s má každý z nás dôvod, prečo mu záleží na planéte, prírode či okolitej krajine. Každý má jednoducho svoje PRETOŽE. Pre jedného je to rak riečny, pre iného zase dcéra Eliška. Len na Slovensku je tak viac ako 5,5 miliónov „pretože“. Každé z nich je dôležité, a každé z nich dokáže motivovať druhých. Spoločnosť McDonald’s sa dôvody rozhodla zozbierať, aby dokázala potrebu udržateľného prístupu priblížiť všetkým Slovákom.

Na webovej stránke www.nasepretoze.sk uvádzajú svoje prvé dôvody rôzne osobnosti. McDonald’s vyzýva ľudí, aby sa k nim pridali. Inšpiráciou pre lepšiu budúcnosť sa tak stáva každý jeden z nás.

To, že nie všetci Slováci sú spokojní s prostredím, v ktorom žijú, ukázali výsledky prieskumu, ktorý McDonald’s zadal vypracovať agentúre Behavio. Podľa nich sa až 66 % ľudí obáva budúcnosti. Myslia si, že sa v roku 2050 bude žiť na Zemi horšie ako dnes. Jedna tretina opýtaných uviedla, že životné prostredie na Slovensku sa už teraz nachádza v zlom stave, pričom čiastočne sa k nim prikláňa aj 64 % respondentov s názorom, že životné prostredie by na tom mohlo byť aj lepšie.

Aj malá krajina, akou je Slovensko, má svoje environmentálne výzvy, ktoré môžu mať negatívny dopad na prírodu okolo nás. Až 83 % Slovákov považuje za najväčší problém najmä hromadenie a skládkovanie odpadu. Rúbanie stromov či odlesňovanie (80 %) a znečistenie vôd (75 %) sa drží v tesnom závese. Ľudia si však environmentálne výzvy uvedomujú, čo je dobrá správa. Čoraz viac ich zaujíma napríklad aj to, v akom obale dostanú svoje jedlo.

„Z prieskumu vyplynulo, že obaly na jedlo sú samostatnou kapitolou, o ktorú sa Slováci intenzívne zaujímajú,“ hovorí David Schovánek, sociológ z agentúry Behavio, ktorá realizovala prieskum na 1003 slovenských respondentoch. „Pre 4 z 10 ľudí je dôležité, v akom obale dostanú objednané jedlo a 36 % opýtaných sa snaží objednávať tam, kde ho dostanú v ekologicky šetrnejšom obale. Časť respondentov tiež uprednostňuje prevádzky s recyklovateľnými kelímkami,“ dodáva D. Schovánek. Výsledky prieskumu ukázali, že zmeny v oblasti obalových materiálov používaných v sieti McDonald's eviduje už tretina Slovákov. Detailnejšiu správu s výsledkami nájdete aj priamo na webovej stránke reštauračnej siete.

McDonald’s naskočil na vlnu udržateľnejších riešení už pred rokmi. Málokto vie, že odpad, ktorý vzniká v prevádzkach, zamestnanci poctivo triedia už od roku 2003. Napríklad až 74 % odpadu z lokálnych reštaurácií išlo v roku 2019 na ďalšie využitie. Rovnako sa McDonald’s snaží motivovať zákazníkov, aby obaly po použití správne vytriedili aj doma. Spoločnosť sa zameriava aj na inovatívne koncepty balení - plastové slamky nahradila papierovými, ponúka certifikované drevené príbory, a postupne zavádza kelímky bez plastových viečok.

„Zodpovedné a udržateľné podnikanie je dlhodobo jedným z hlavných pilierov našej spoločnosti vo svete aj na Slovensku. Našu novú kampaň NAŠE PRETOŽE iniciujeme, aby sa k našej výzve pridali aj ďalšie spoločnosti, a samozrejme, verejnosť, pretože ochrana prírody je aktuálne najdôležitejšia pre našu spoločnú a lepšiu budúcnosť. Ukázali to aj výsledky nášho rozsiahleho prieskumu, z ktorého nám vzišlo množstvo dôvodov, kvôli ktorým sa musíme všetci správať zodpovedne,“ hovorí Lucia Polačeková, PR supervízorka pre McDonald’s Slovakia.

Spolu s kampaňou Naše pretože sa spoločnosť rozhodla vylepšiť aj dlhodobý interný program s názvom Mekáč upratuje, prostredníctvom ktorého motivuje zamestnancov, aby proaktívne ešte častejšie zbierali odpadky aj mimo reštaurácií McDonald’s. Dôvodom a inšpiráciou sú zákazníci, pre ktorých chce pomáhať vytvárať čistejšie prostredie a byť príkladným a zodpovedným susedom.

Záleží vám na prírode, okolitej krajine alebo planéte Zem?
Povedzte nám prečo a pridajte svoj dôvod na www.nasepretoze.sk

Ilustračné foto
Zdroj: McDonald’s