Herné štúdio Pixel Federation patrí do malej skupiny firiem, ktoré vyrástli a majú sídlo na Slovensku, ale pôsobia globálne a v zahraničí sa výrazne presadili. Jeho príbeh sa začal písať pred 14 rokmi, keď sa Šimon Šicko spolu s manželkou Luciou a priateľmi Filipom Fischerom a Mariánom Fridrichom rozhodli pustiť do vývoja hier.

Zo začiatku pôsobili v malých prenajatých priestoroch, do ktorých zatekalo, no už o deväť mesiacov neskôr sa sťahovali do kancelárie neďaleko centra Bratislavy. Podľa Š. Šicka musí byť každý, kto sa púšťa do vlastného biznisu, aspoň trochu naivný. Keby človek vedel, čo ho v podnikaní čaká, nepúšťal by sa doň. Spočiatku si mysleli, že budú pôsobiť len ako developer hier, no neskôr zistili, že sa musia postarať aj o ich distribúciu konečným zákazníkom.

Séria úspešných hier

Firma sa v začiatkoch zamerala na segment B2B, pričom produkty vyvíjala na základe požiadaviek tretích strán. Išlo najmä o výrobu atypických koncepčných a technických riešení, programov a aplikácií. Neskôr prišli na to, že tento biznisový model nie je vhodný, pokiaľ chcú rásť. Problém bol, že každý projekt bol obmedzený klientovým rozpočtom. Preto sa pustili do vývoja vlastných takzvaných tycoon hier. Pixel využíva biznisový model free-to-play, čo znamená, že hrať je možné zadarmo, no za peniaze si hráč môže dokúpiť rôzne vylepšenia.

V roku 2009 uzrela svetlo sveta hra Trainstation, ktorá sa stala veľkým hitom a v najlepších časoch ju hrávali dva milióny ľudí mesačne. Po nej nasledovali ďalšie komerčne úspešné hry ako Seaport či Diggy’s Adventure, ktorá je najúspešnejšou hrou štúdia Pixel Federation. Koncom roka 2014 hry získali verzie aj na mobilné platformy Android a iOS. Vlani sa na trh dostala hra Trainstation 2, ktorá dnes patrí medzi najrýchlejšie rastúce hry spoločnosti. Medzi najdôležitejšie trhy patria USA a Nemecko, no firma skúša šťastie aj v Číne.

Šimon Šicko, Pixel Federation
Neprehliadnite

Šicko: Nehľadáme kapitál, ale priestor na škálovanie

Investori a budúcnosť

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa