Koniec decembra je termín, kedy Národná banka Slovenska bude od slovenských bánk požadovať implementáciu Európskej smernice o platobných službách (PSD2), nakoľko zavádza tzv. silné overovanie pri nákupoch na internete.
Čo to presne znamená?
Overenie platby sms kódom už nebude dostatočné a bude sa vyžadovať prísnejšia autentifikácia. To, ako bude vyzerať, závisí od banky, ktorej kartu používaš napr. Špeciálny PIN pre platby online, potvrdenie platby v mobilnej aplikácii banky, ...
Od kedy bude nové overovanie?
Spustenie nového overovania je v réžií jednotlivých bánk, pričom musí byť ukončené do 31.12.2020. Niektoré banky už teraz fungujú po novom a iné pripravujú zmeny v najbližších dňoch aj vzhľadom na blížiace sa sviatky.
Platba mi neprechádza, čo mám robiť?
Over si u svojej banky, aký je nový spôsob overenia a či ho máš aktivovaný - viď zoznam na konci. Prípadne si môžeš objednať z reštaurácie, ktorá umožňuje platbu hotovosťou.
Nový spôsob overenia mi nefunguje, čo mám robiť?
Pri zavádzaní novej autentifikácie sme zaznamenali výpadky platieb u viacerých bánk - obráť sa, prosím, na svoju banku so žiadosťou o informáciu. Prípadne si môžeš objednať z reštaurácie, ktorá umožňuje platbu hotovosťou.
Ako vyzerá overenie u jednotlivých bánk?
Zoznam priebežne dopĺňame tak, ako nás banky informujú:
Tatra banka
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/navody/platite-kartou-internete-toto-je-novy-sposob-overenia-platieb/
VÚB
https://www.vub.sk/3d-secure/
Poštová banka
https://www.postovabanka.sk/sprievodca/platba-kartou-online/
Prima banka
https://www.primabanka.sk/platobne-karty/sluzba-3d-secure
Pre viac info odporúčame prečítať si aj tento článok:
https://zive.aktuality.sk/clanok/150184/platby-kartou-banking-zmeny-Slovensko-visa-mastercard/
V prípade otázok nás, prosím, kontaktuj cez naše zákaznícke centrum od 08:00 do 22:00 na čísle 041/321 01 04
Vopred ďakujeme za pochopenie a trpezlivosť
Tím Bistro.sk