SpravodajstvoVeda a výskum

Nemecký astrofyzik chcel nájsť tajnú správu od tvorcov nášho vesmíru. Čo sa mu podarilo objaviť?

Svoju prácu založil na čisto hypotetickom tvrdení dvoch teoretických vedcov

Vesmír je zvláštne miesto. Vieme, že existuje, no nevieme prečo existuje a ani ako k tomu presne došlo, píše Science Alert. Čo však, ak by bol vesmír vytvorený zámerne? Čo ak je to produkt nejakej vyššej inteligencie?

V roku 2005 dvaja fyzici povedali, že ak by existoval tvorca vesmíru, pravdepodobne by mohol zakódovať správu v kozmickom mikrovlnnom žiarení, pozostatkovej radiácie z veľkého tresku. Dnes sa astrofyzík Michael Hippke z Nemecka rozhodol, že ide po tejto „tajnej správe“ pátrať. Analyzuje teplotné zmeny mikrovlnného pozadia a pretvára ich do binárnej sústavy.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Prvotné výsledky však nedávajú žiadny zmysel. Jeho práca bola nahraná na internet, no nebola recenzovaná nikým ďalším. Na internete však poskytol aj svoj kód, a tak sa môže každý pokúsiť odhaliť tajnú správu tvorcu.

Tajná správa?

Kozmické mikrovlnné pozadie je nesmierne dôležitým fenoménom, ktorý študujú vedci aj v modernej dobe. Dvojica teoretických fyzikov však navrhla – čisto teoreticky – že toto pozadie by bolo úžasným plátnom, kde by mohol niekto nechať správu, ktorú by uvidel celý vesmír.

„Naša práca nepodporuje teórie inteligentného dizajnu, len sa pokúša zodpovedať, ako by to vyzeralo, ak by sa niekto rozhodol nechať správu,“ píše sa v štúdii teoretických fyzikov.

Dvojica ďalej predpokladala, že ak by existovala nejaká správa, tá by mohla byť vo forme binárneho kódu. Ukrývať by sa mohla v teplotných rozdieloch pozadia. Presne to sa pokúšal skúmať aj Hippke. Prvých 500 bitov správy neprinieslo nič konkrétne, ani po viacerých hľadaniach. Nakoniec aj sám Hippke napísal, že v správe nedokázal nájsť žiadnu zmysluplnú správu. Napriek tomu dodáva, že aj keď sa nepodarilo zachytiť žiadnu jasnú správu, neznamená to, že neexistuje bytosť, ktorá by náš vesmír vytvorila.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy