Výrobca vozidiel Mercedes-Benz hľadá odpoveď na otázku, ako čo najefektívnejšie zvládnuť prechod na éru elektromobility a pokrývať budúci dopyt po elektrických autách.

Podľa najnovších plánov majú nemeckému producentovi na to poslúžiť závody v Berlíne a v stuttgartskej štvrti Untertürkheim, ktorá susedí s centrálou spoločnosti Daimler.

16C993_01
Neprehliadnite

Šéfdizajnér Daimlera: Hľadám novú ikonu. A firme zarábam miliardy

Značka Mercedes-Benz je pevne odhodlaná následne transformovať svoju divíziu pohonných jednotiek a zamerať sa produkciu elektrických pohonov, ktoré sú pre ňu prioritou, uviedol Daimler vo vyhlásení pre médiá.

Fabriky si rozdelia priority

Aktuálne prebiehajú rokovania so zástupcami odborových zväzov, ktoré koncern považuje za konštruktívne. Prechod na elektromobilitu si totiž v závodoch vyžiada určité zmeny v oblasti zamestnanosti.

Závod automobilky Daimler vo štvrti Untertürkheim.
Zdroj: Daimler
Závod automobilky Daimler vo štvrti Untertürkheim.

Podľa súčasných plánov sa do roku 2025 v Untertürkheime zruší až 4-tisíc pracovných miest. Vo fabrike pracuje viac ako 18-tisíc zamestnancov. Cieľom je znížiť náklady a zefektívniť produkciu elektromobilov. Ako to chce koncern riešiť ďalej, nateraz nešpecifikoval.

Koncern zamestnáva až 300-tisíc pracovníkov. Celosvetovo môže byť ohrozených asi 20-tisíc pracovných miest.

Podnik v Untertürkheime by si mal udržať vedúcu pozíciu v globálnej štruktúre fabrík spoločnosti Daimler a rozšíriť svoju činnosť práve v oblasti elektrickej mobility, uviedol koncern. Naopak, berlínsky závod sa zameria na výrobu a vývoj elektrických a digitálnych komponentov.

Nemecká automobilka dúfa, že sa jej opatreniami, produkciou elektromobilov a plug-in hybridných modelov podarí splniť striktné emisné limity a zároveň pokryť dopyt po týchto vozidlách, ktorý v ostatnom období zvýšili vládne dotácie v mnohých európskych krajinách.

Podľa analytikov spoločnosti UBS Group podiel vozidiel s nízkymi a nulovými emisiami stúpne z minuloročných päť percent na takmer pätnásť percent v budúcom roku.

Generálny riaditeľ nemeckej automobilky Daimler Ola Källenius predstavil začiatkom septembra nový Mercedes-Benz triedy S
Zdroj: FOTO TASR/AP Silas Stein
Generálny riaditeľ nemeckej automobilky Daimler Ola Källenius predstavil začiatkom septembra nový Mercedes-Benz triedy S

Potrebuje masívne škrtať

Koncern však má stále čo dobiehať, aby bol v trende elektromobility medzi víťazmi. Už vlani vyhlásenia automobilky naznačovali, že nie je v najlepšej kondícii a koronakríza problémy spoločnosti ešte viac prehĺbila.

Ako TREND uviedol koncom minulého roka, Daimler potvrdil, že do konca roku 2022 potrebuje zoškrtať personálne náklady o viac ako jednu miliardu eur.

WA 17 archív Stuttgart - Na archívnej snímke z 8. júla 2020 logo nemeckého automobilového koncernu Daimler v nemeckom meste Stuttgart. Daimler vykázal v druhom štvrťroku podľa  predbežných výsledkov prevádzkovú stratu v hodnote 1,68 miliardy eur. FOTO TASR/DPA 

ARCHIV - 08.07.2020, Baden-Württemberg, Stuttgart: Das Logo der Daimler AG ist an der Konzernzentrale im Mercedes Benz-Werk in Untertürkheim zu sehen. Der Autobauer Daimler hat im zweiten Quartal in der Corona-Krise trotz eines operative
Neprehliadnite

Automobilka Daimler plánuje v najbližších rokoch zrušiť až 20 000 pracovných miest

Vlastník značky Mercedes-Benz preto plánoval znížovať počet pracovných miest aj v manažmente a chcel tiež obmedziť investície a zredukovať ich v dlhodobom časovom horizonte práve v dôsledku nákladov na environmentálne požiadavky.

„Záťaž v podobe nákladov pri dosahovaní cieľov v oblasti emisií oxidu uhličitého si vyžaduje komplexné opatrenia na zvýšenie efektívnosti vo všetkých oblastiach našej spoločnosti. Patrí sem aj zefektívnenie našich procesov a štruktúr,“ uviedol koncom roku 2019 generálny riaditeľ Ola Källenius.