V prípade dlho očakávaného elektromobilu s označením ID.4 to nemecký koncern Volkswagen hrá, takpovediac, na mŕtveho chrobáka. Napriek tomu, že podoba nového SUV je už takmer známa a dokonca automobilka už začala s jeho produkciou, viaceré detaily zostávajú neznáme.

Tie plánuje šéf značky Volkswagen Ralf Brandstätter spolu s člen predstavenstva zodpovedným za oblasť e-mobility Thomasom Ulbrichtom oznámiť už tento štvrtok, nakoľko konkurenčný model sesterskej spoločnosti Škoda model Enyaq mieri už do predaja.

Oliver Grünberg, Volkswagen Slovakia
Neprehliadnite

Šéf Volkswagenu: Zamestnanci majú dobré nápady, treba im načúvať

Ozrejmiť sa majú aj ďalšie podrobnosti o plánoch a stratégii modelu a konceptu ID. „ID.4 bude hrať ústrednú úlohu. Otvára totiž dôležitý trh s kompaktnými elektrickými SUV,“ uviedol R. Brandstätter. Značka nateraz nechce uviesť ani úvodné ceny vozidla. Sľubuje ale „dostatočný dojazd a rýchle nabíjanie“.

Harmonogram je naplnený

Potrebu uviesť nový elektromobil čím skôr na trh zvýrazňuje aj väčší tlak európskych úradníkov a najmä svetových konkurentov, ktorí začínajú predstavovať nové typy aj budúcich elektromobilov. Cieľom je pritiahnuť prvotný dopyt na svoju stranu, nakoľko možno očakávať, že z neho bude vznikať budúca dlhodobá klientela.

Generálny riaditeľ značky Volkswagen Ralf Brandstätter
Zdroj: Oliver Killig, VW
Generálny riaditeľ značky Volkswagen Ralf Brandstätter

V predaji má Volkswagen najnovší model ID.3, ktorý sa bude čoskoro dodávať zákazníkom. Automobil strednej triedy sa síce predáva, ale rovnako zaostáva za pôvodným harmonogramom. V prípade väčšieho elektromobilu ID.4 však bude potrebná nová stratégia, keďže vývoj naznačuje, že v segmente elektrických SUV modelov bude výrazne väčšia konkurencia.

Výroba modelu sa začala už koncom augusta v závode v Zwickau. Na trh sa mal elektromobil dostať vo štvrtom kvartáli tohto roka, podľa podnikových kruhov by to malo byť až začiatkom roku 2021. Volkswagen chce pritom tento model vyrábať a predávať aj mimo Európy v Číne a neskôr aj v Spojených štátoch. Koncept ID.4 je podľa neho veľmi sľubným modelom vzhľadom na cieľ skupiny Volkswagen byť globálnym lídrom v elektromobilite, uviedol pri začatí výroby R. Brandstätter.

„S ID.4 rozširuje Volkswagen svoju ponuku o plne elektrické vozidlo v najrýchlejšie rastúcom segmente na svete – triede kompaktných SUV modelov. Pre spoločnosť má model ID.4 veľký význam. Rozširujeme ním platformu MEB po celom svete a vytvárame ekonomický základ pre úspech verzie ID,“ dodal R. Brandstätter.

Rovnako ako ID.3 je aj ID.4 založený na elektrickej modulárnej platforme (MEB). Tá je spoločná pre rôzne modely elektromobilov nemeckého koncernu a využíva ju aj model Škoda Enyaq. To má najmä ušetriť náklady výrobcom.

Volkswagen ID.4
Zdroj: Volkswagen Group
Volkswagen ID.4

Sedemdesiat nových modelov

Fotografie testovacích exemplárov potvrdili, že nový model ID.4 sa drží dizajnových línií a vzhľadu, ktorý je podobný aktuálnej elektrickej novinke ID.3. Tá je už od 17. júna v predaji a aktuálne sa neplánuje predávať v Spojených štátoch.

Automobilka si od uvedenia modelu ID.3 a aj ID.4 sľubuje mnoho. Do kariet jej hrá aktuálny vývoj. V máji sa v Nemecku zvýšil predaj elektrických vozidiel o 20 percent na 5 578 vozidiel, uviedla Nemecká asociácia automobilového priemyslu. V rámci svojej elektrickej ofenzívy plánuje značka Volkswagen do roku 2022 ponúkať elektrické vozidlá vo všetkých hlavných segmentoch vozidiel. 

ID 3 - Produktion bei VW
Neprehliadnite

Elektrická novinka od Volkswagenu je už na linkách v Nemecku

Koncern sa v nasledujúcich rokoch bude usilovať stať lídrom na svetovom trhu v oblasti elektromobility, a preto v nej preinvestuje 33 miliárd eur do roku 2024. Z toho jedenásť miliárd eur je určených výlučne pre značku Volkswagen. V roku 2025 očakáva značka výrobu 1,5 milióna elektrických automobilov. Celá skupina plánuje mať v ponuke viac ako 70 modelov elektrických vozidiel, z ktorých tretinu možno pripísať hlavnej značke.