Cieľom kampane štartujúcej symbolicky na Medzinárodný deň mládeže, ktorým je každoročne 12. august, je búranie zaužívaných negatívnych stereotypov o príslušníkoch generácie Z. Konkrétne o tom, ako používajú moderné technológie – napríklad že s nimi len nezmyselne márnia svoj čas.

Stredobodom novej kampane sa preto stali inšpiratívne príbehy o tom, ako mladá generácia využíva technológie v prospech celej spoločnosti. „Sme generácia s obrovským potenciálom. Už dnes robíme obrovské množstvo úžasných vecí – a to ešte len začíname,“ uviedla ambasádorka projektu Billie Eilish.

„Chceme poskytnúť Generácii Z priestor a platformu na to, aby svetu ukázali, ako využívajú silu technológií v prospech všetkých,“ uviedol Ondro Mikuš, senior špecialista online marketingu spoločnosti Telekom. „Práve vďaka spolupráci s Billie Eilish a ľuďmi v celej skupine Deutsche Telekom chceme poukázať na obrovský potenciál mladých ľudí,“ doplnil Mikuš.

Generácia Z verí technológiám

Podľa výsledkov nedávneho prieskumu mladí Európania vo veku 16 – 26 rokov vidia v moderných technológiách veľký potenciál. Až 86 percent opýtaných uviedlo, že im technológie uľahčujú spojenie s online komunitami s podobnými záujmami.

Až 75 percent z nich považuje sociálne siete za dôležitý nástroj na vymedzenie sa voči nespravodlivosti. Dokonca aj predtým, ako bolo vplyvom aktuálnej situácie školstvo nútené presunúť sa do online prostredia, až 93 percent mladých ľudí uviedlo, že považujú moderné technológie za dôležitý nástroj pre vzdelávanie a osobný rozvoj.

Mladí technológiám dôverujú
Zdroj: Telekom
Mladí technológiám dôverujú

Európsky prieskum „Postoje generácie Z k mobilným technológiám 2020“ realizovala spoločnosť Kantar pre skupinu Deutsche Telekom počas júla 2020 na vzorke 4005 ľudí z generácie Z, teda vo veku 16 až 26 rokov v v Nemecku, Maďarsku, Poľsku a Veľkej Británii.

Technológie v prospech všetkých

Medzinárodná kampaň štartuje v stredu vo všetkých krajinách, kde pôsobí Deutsche Telekomu, a to krátkym filmom s Billie Eilish a tiež množstvom inšpiratívnych hostí z generácie Z a ich skutočnými príbehmi.

Film vyvracia negatívne stereotypy o spôsoboch, akým táto generácia používa technológie, a ukazuje, ako ich využíva na zmysluplné účely – napríklad na vytváranie kampaní poukazujúcich na klimatickú zmenu, na presadzovanie rovnosti, kreativity a dokonca aj kybernetickej bezpečnosti.

Film spochybňujúci všeobecne zaužívanú predstavu, že ľudia z generácie Z sú jednoducho posadnutí obrazovkou, je štartom širšej kampane na podporu mladej generácie a jej hľadania cesty v novom svete.

Globálna kampaň v slovenskom kontexte

Na Slovensku kampaň Telekomu podporuje pätica ambasádorov: zakladateľ startupu Virtual Medicine Tomáš Brngál, environmentálna aktivistka a ekoinfluencerka Natália Pažická, zakladateľ iniciatívy Mladí proti fašizmu Marek Mach, zakladateľ Zmudri.sk Julián Gerhart a známa youtuberka a influencerka Moma.

„Každý z nás môže prispieť svojou trochou. Nejde o to byť dokonalý. Ide len o to, mať záujem byť súčasťou zmeny a nie súčasťou problému,“ uviedla Natália Pažická.