"V tejto chvíli je to asi príliš ambiciózne. Aj vzhľadom na to, že zhotoviteľ ešte nedisponuje stavebnými povoleniami. Budeme preto hovoriť skôr o roku 2023," povedal minister dopravy.

Väčšina mostných objektov je podľa Doležala hotových, problematické sú dva úseky. „Potrebujeme dokončiť tunel, západný portál, resp. územie, ktoré je v zosuve. To sú objektívne dôvody. Národná diaľničná spoločnosť robí pravidelné kontrolné dni, budeme hľadať riešenia, ako stavbu akcelerovať,“ dodal minister dopravy.

Na snímke minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal počas tlačovej konferencie 100 dní ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala v Bratislave 30. júna 2020. FOTO TASR - Dano Veselský
Neprehliadnite

Podľa Doležala by Sorošku mohli začať stavať v roku 2023, nechce z neho druhé Višňové

S výstavbou úseku D1 Hubová - Ivachnová sa začalo v roku 2013. Počas razenia tunela Čebrať sa však museli práce prerušiť pre riziko zosuvu svahu nad trasou tunela pri západnom portáli.

Liptovská stavba diaľnice D1 v dĺžke 15 kilometrov, ktorá vytvorí obchvat mesta Ružomberok, sa po dobudovaní napojí na existujúcu diaľnicu do Košíc. Motoristom ušetrí diaľnica 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy. Cestu buduje združenie firiem OHL ŽS a Váhostav - SK.