Bratislava 7. augusta 2020 (SITA/HSP/Foto:Facebook)
Výnosy skupiny O2 na Slovensku dosiahli ku koncu júna tohto roku 138 mil. eur, čo je medziročne menej o 6 %. Do polročných výnosov sa tak podľa spoločnosti naplno premietla už aj situácia spojená so šírením koronavírusu na Slovensku, ako i tretinový pokles ceny prepojovacích poplatkov
Zisk skupiny pred úrokmi a zdanením (EBITDA) medziročne stúpol o necelé 2 % na 58 mil. eur a počet zákazníkov dosiahol k 30. júnu takmer 2,16 mil., čo je o 4 % viac ako pred rokom. Počet zákazníkov platiacich na základe faktúry tvoril z celkovej zákazníckej bázy necelých 67 %. Priemerná zákaznícka platba za poskytované služby bola v prvých šiestich mesiacoch 10 eur mesačne.
„Prvý polrok slovenskú ekonomiku poznačila koronakríza a vplyv opatrení z nej vyplývajúcich. Ani v O2 sme sa nevyhli dopadom tejto situácie, ktoré sa premietli najmä do medziročného poklesu výnosov. Na tie mali najväčší vplyv najmä pokles predaja hardvéru, keďže sme prirodzene zaznamenali v prvom polroku výrazný prepad v návštevnosti našich predajní, spolu so zníženou mobilitou obyvateľstva a nákladov na benefity, ktoré sme zákazníkom priniesli,“ uviedol generálny riaditeľ O2 Peter Gažík.
O2 pocítilo krízu spôsobenú pandémiou vírusového ochorenia COVID-19 hneď od začiatku, kedy začali platiť opatrenia pre zníženie mobility obyvateľstva. Odrazilo sa to v prudkom poklese návštevnosti predajní a zmene spotrebného správania zákazníkov. “To sa vo výsledku prejavilo aj na výnosových položkách O2, kedy napríklad razantne klesli tržby z predaja hardvéru a rovnako klesol aj počet transakcií, ktorý sa prejaví aj v budúcich obdobiach,” avizuje operátor.
Operátor pritom na svojich sieťach zaznamenal v súvislosti s pandémiou enormný nárast spotreby hlasovej a dátovej prevádzky, veľké dátové toky sa presunuli najmä do fixných sietí. V čase zavedenia prvých celoštátnych opatrení evidoval operátor značný nárast prevádzky, ktorá sa blížila najexponovanejším obdobiam v roku. Mimoriadna situácia na Slovensku sa premietla do nárastu volaní, ktorých počet stúpol až o 10 %, dĺžka hovoru sa predĺžila zhruba o tretinu a až o štvrtinu narástla aj dátová prevádzka.