Do elektrického segmentu vstúpilo v ostatných rokoch veľa výrobcov a mnohí ďalší svoju prvotinu poháňanú batériou aktuálne pripravujú. Dacia je súčasťou druhej skupiny. Na tohtoročnom ženevskom autosalóne mala prezentovať koncept Spring, z ktorého plánuje odvodiť sériový model. Do predaja by sa mal dostať v priebehu budúceho roka.

Automobilka začala nedávno svoje malé SUV testovať. V ostatných dňoch ho odfotili v domácom Rumunsku počas nabíjania na verejnej stanici. Prototyp mal kamufláž na oboch koncoch karosérie. Napriek tomu bolo celkom evidentné, že dizajnovo korešponduje s modelom Renault City K-ZE predávaným na čínskom trhu. Panely na dverách dokonca niesli jeho pôvodné označenie.

Fotografie vývojového exemplára tak opäť našepkávajú, že vozidlo neprejde navonok takmer žiadnymi zásadnými zmenami. Tou najväčšou môže byť výmena symbolov. Je však možné, že medzi rozdiely bude patriť grafika svetiel či tvarovanie nárazníkov. Interiér sa nejakým úpravám určite nevyhne. Oproti verzii pre Čínu má byť lepšie vybavený z hľadiska komfortu pasažierov a najmä ich bezpečnosti, čo odráža odlišné homologizačné pravidlá i nároky zákazníkov.

Otázna zostáva technická stránka. Dacia hovorila na jar o dojazde 200 km na jedno nabitie podľa cyklu WLTP, čo môže znamenať zachovanie batérie s kapacitou 26,8 kWh. No pohon sa asi zmení. Východiskový variant má totiž výkon iba 33 kW (44 k) a jeho maximálna rýchlosť je 105 km/h, čo sú v dnešnej dobe slabé čísla aj na produkt značky Dacia orientovanej na finančne dostupné autá.

Zatiaľ nie je jasné, či bude technika európskej verzie zhodná s čínskou.
Zdroj: Dacia

Cena novinky je zatiaľ zahalená rúškom tajomstva. Rumunská firma vopred deklarovala, že z jej SUV sa vykľuje vôbec najlacnejší európsky elektromobil. Čo to bude znamenať v praxi? Presná suma je vecou špekulácií, no nepochybne bude výrazne vyššia než zhruba 61 800 jüanov (asi 7 770 eur) požadovaných v Číne. Ako reálnu vidíme úroveň 15-tisíc v európskej mene.