Neustále sprísňovanie emisných noriem prinútilo väčšinu masových výrobcov obrátiť sa na elektrifikáciu svojich pohonov. Suzuki zvolilo jej najjemnejšiu formu a do viacerých modelov začalo montovať mild-hybridnú techniku. Predvlani sme si ju vyskúšali pod kapotou hatchbacku Swift. Teraz prišlo na rad SUV Vitara, ktoré patrí na slovenskom trhu medzi bestsellery.

S týmto populárnym vozidlom sme sa v redakcii zoznámili od jeho uvedenia už viackrát. Naposledy sme s ním mali česť počas minuloročnej jesene, kedy sme skúšali klasický benzín doplnený automatom a pohonom oboch náprav. Najnovšie sme mali k dispozícii nositeľa prívlastku Hybrid roztáčajúceho všetky kolesá cez manuálnu prevodovku.

Elektrifikovaný variant má na piatych dverách označenie Hybrid.
Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem štítka na piatych dverách priniesol tento exemplár jedinú novinku. Dostal diódové predné svetlá, ktoré dávajú jeho prednej časti o niečo modernejší vzhľad. Nečakajte tu však žiadne pokročilé technológie modulovania lúčov. LED svetlomety sa spoliehajú na klasické paraboly a fungujú celkom bežne, klasické halogény prekonávajú len o niečo vyššou intenzitou. Na komplikované a drahé riešenia nebol v prípade tohto Suzuki jednoducho priestor.

V interiéri zostalo všetko po starom. Malá batéria je spolu s meničom napätia skrytá pod prednými sedadlami, z hľadiska priestoru sa teda nič nezmenilo. Suzuki možno stále vytknúť slabšie materiály, horšie odhlučnenie, zastaralo pôsobiaci infotainment či ovládanie palubného počítača tyčinkou za volantom. To už je dnes naozaj prežitok, hoci displej ponúka viacero rôznych zobrazení i niekoľko nastavení. Okrem iného si na ňom možno navoliť režim zobrazujúci jeho prácu.