SME

Podvolí sa Zuckerberg tlaku inzerentov?

Ako útek zadávateľov reklamy ohrozuje rast Facebooku.

Šéf a zakladateĺ Facebooku Mark Zuckerberg počas príhovoru na konferencii Tech Summit v Salt Lake City.Šéf a zakladateĺ Facebooku Mark Zuckerberg počas príhovoru na konferencii Tech Summit v Salt Lake City. (Zdroj: Bloomberg - George Frey.)

Čoraz viac veľkých zadávateľov reklamy na Facebooku zastavuje svoje výdavky na sociálne siete. Zhoršuje to výhľad tržieb firmy a prispieva k tlaku na cenu akcií firmy.

Starbucks, Levi Strauss, PepsiCo a Diageo sú len niektoré z firiem, ktoré ohlásili, že obmedzujú výdavky na reklamu. Ich odchod má Facebook a ďalšie firmy v odvetví dotlačiť k tomu, aby potlačili príspevky, ktoré podnecujú k násiliu, šíria dezinformácie, cielene štiepia spoločnosť a propagujú rasizmus či diskrimináciu.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C73M8 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Vaše telo sa ochladzuje, nie zohrieva - a vy to necítite.


a 1 ďalší
Ilustračné foto.

Nález baktérie vedci označili za mimoriadne vzácny objav.


TASR

Týždenný podcast o novinkách z vedy.


a 3 ďalší
Ľudia nakupujú ovocie na trhu v Moskve 3. novembra 2023. Regály v moskovských supermarketoch sú plné ovocia, zeleniny, syrov a mäsa, ale mnohí kupujúci sa na ich výber pozerajú s hrôzou, pretože inflácia zvyšuje ich cenu.

Letné horúčavy znižujú zásoby potravín.


SkryťZatvoriť reklamu