Čo skontrolovať, keď sa ocitnete bez elektriny? Poradí vám nová aplikácia na webe ZSD

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Zsd.jpg
ZSD

Ak sa zákazníci ocitnú bez elektrickej energie, nemusí ísť vždy o poruchu na strane distribučnej spoločnosti. Predtým, ako zavolajú na poruchovú linku, odporúčame využiť online novinku ZSD, ktorá im jednoducho vysvetlí možnú príčinu problému.

Prehľadnú a graficky atraktívnu aplikáciu nájdu na stránke www.zsdis.sk/chcem-svetlo, ktorá je súčasťou webu spoločnosti Západoslovenská distribučná (ZSD). Navrhnutá je tak, aby poruchovú situáciu vedeli riešiť aj technicky menej zdatní zákazníci. Krok po kroku im poradí, čo majú doma skontrolovať predtým, ako zavolajú na poruchovú linku.

Napríklad, ak v rámci bytového domu ostatné byty svietia, s najväčšiu pravdepodobnosťou nebude chyba na strane distribútora, ale môže ísť o problém s hlavným ističom. V prípade, ak ide o väčšiu poruchu, môže sa stať, že ju už nahlásil iný zákazník. Toto je možné preveriť na podstránke https://www.zsdis.sk/odstavky. Vďaka novej online službe sa zákazník dozvie nielen to, či bola jeho porucha nahlásená, ale spozná aj postup ZSD po jej nahlásení.

Aplikácia vznikla s cieľom poradiť odberateľovi elektriny a zároveň znížiť počet volaní na poruchovú linku. „Našou snahou je neustále rozširovať bezplatný online servis na našom webe, aby sme rýchlo pomohli zákazníkovi a odľahčili klasické kanály, akým je poruchová linka. Volania bez preverenia možných lokálnych príčin výpadku elektriny totiž zaznamenávame bežne. Linka je tak, bohužiaľ, zbytočne blokovaná pre tých, ktorí ju naozaj potrebujú,“ uviedol Michal Jenčo, online media expert ZSD.

Súčasťou aplikácie je tiež podstránka, ktorá vysvetľuje, ako spoločnosť postupuje po nahlásení poruchy a v prípade kalamitného stavu. Proces odstraňovania porúch má pravidlá, ktoré zohľadňujú bezpečnosť a vo veľkej miere ich upravuje aj legislatíva. Extrémna kumulácia porúch si obvykle vyžiada predĺženie času, potrebného pre ich odstránenie. „Mnohým zákazníkom preto v čase kalamity musíme vysvetľovať „prečo sme ešte neboli v ich obci“. Prioritu majú poruchy, ktorých odstránením sa obnoví distribúcia u veľkého počtu zákazníkov, “ dodáva Michal Jenčo.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie ZSD Západoslovenská distribučná