Jasno
Bratislava
Miroslav
29.3.2024
PAĽOV POSLEDNÝ ROZHOVOR: Klub si prenajíma luxusný špeciál
Zdielať na

PAĽOV POSLEDNÝ ROZHOVOR: Klub si prenajíma luxusný špeciál

Tragicky zosnulý hokejista Pavol Demitra (†36), ktorý včera zahynul so spoluhráčmi z ruského klubu Lokomotiv Jaroslavľ pri leteckom nešťastí, nedávno hovoril pre špecializovaný denník Šport aj o spôsobe dopravy v špičkovom klube KHL.

Z rozhovoru Pavla Demitru pre denník Šport vyberáme:

- Na zápasy na klziskách súperov sa dopravujete iba lietadlom, alebo vás na ne vozia aj autobusom?

"Cesta do Moskvy a Čerepovca trvá tri hodiny a na to stačí autobus. Všade inde lietame."

joj.sk

- O ruských lietadlách sa hovorí všeličo. Máte aj nejaký hororový cestovný zážitok?

"Nie, taký nemám. Už som povedal, že podmienky v Lokomotive sú nadštandardné a také je aj naše lietadlo. V klube si od istej leteckej spoločnosti prenajímajú vždy ten istý luxusný špeciál. Vpredu má dva väčšie stoly, na ktorých hráme poker, za nimi sú pohodlné miesta pre hráčov. Každý má k dispozícii svoje vlastné."

- Hovorí sa, že pri cestovaní za súpermi lepší hráči sedia v prvej triede a horší v druhej...

"Všetky miesta v našom lietadle sú prvotriedne. Starší a skúsenejší hokejisti si pred prvým letom sezóny vyberú miesto, na ktorom budú sedávať. Je to tradícia, takto to funguje v každej vyspelej hokejovej krajine. V lietadle sedím vpredu vedľa Rachůnka, v autobuse zasa niekde v strede. V ňom hráme karty vzadu."

Viac o technických parametroch lietadla Jak-42 si prečítate tu.

Vyšetrovatelia už majú obe čierne skrinky

Prvú čiernu skrinku z havarovaného lietadla, v ktorom zahynuli hokejisti Lokomotivu Jaroslavľ, ruskí vyšetrovatelia našli v trupe lietadla, ktoré skončilo vo vodách Volgy už ráno. "Našli sme zapisovač. Vidíme ho," uviedol podľa agentúry Interfax ruský minister pre mimoriadne udalosti Sergej Šojga.

Druhú čiernu skrinku vypátrali potápači v plytkom dne blízko brehu. Obe čierne skrinky prevezú na expertízu do Moskvy.

Experti : Dôvodom nedostatočný ťah motorov

Bezprostredným dôvodom pádu lietadla bol nedostatočný ťah motorov. Zhodujú sa na tom očití svedkovia aj experti. Práve nedostatočný ťah nedovolil pilotovi včas vzlietnuť pilotovi z pristávacej dráhy.

Podľa skúšobného letca Alexandra Akimenkova muselo k zníženiu ťahu motorov dôjsť v pomerne vysokej rýchlosti. Ak by totiž ich výkon klesol skôr, pilot by stačil zastaviť. Ak presiahne rýchlosť lietadla určitú hranicu, je už podľa Akimenkova na zastavenie neskoro.

Príčinu nízkeho výkonu motorov ale zatiaľ vyšetrovatelia nepoznajú. Mohlo to byť nekvalitné palivo, vniknutie vtáka do motorov, výpadok palivového systému, či chyba pilotáže.

Verzia o nekvalitnom palive spochybnená

Agentúra Interfax však verziu o nekvalitnom palive spochybnila. Citovala totiž nemenovaný zdroj priamo z letiska Tunoša. Ten tvrdí, že v havarovanom stroji bol rovnaký kerozín, ako v ďalšom lietadle, ktoré v stredu ráno z Jaroslavľu bezpečne doletelo do mesta Noriľsk.

Posledná kontrola lietadla 16. augusta

Poslednú pravidelnú technickú kontrolu absolvovalo havarované lietadlo 16. augusta. Informovala o tom agentúra RIA Novosti. Počas kontroly vymenili stroju jeden z motorov na pravej strane. Kapitán lietadla mal nalietaných 6 900 hodín, z toho 1 500 hodín na stroji Jak-42.

Hráč Slovenska Pavol Demitra po zápase kvalifikačnej E skupiny Slovensko - Dánsko

SITA

Súvisiace články