Mesto Trnava

Mestský úrad v Trnave bude počas piatkov zatvorený, samospráva reaguje na krízovú situáciu

Opatrenia na zamedzenie šírenia ochorenia COVID-19 sa dotkli aj trnavskej samosprávy. Ako sme informovali, mestský úrad je pre verejnosť zatvorený a vybavovanie agendy je limitované.

„Jedným z našich prvých krokov bola eliminácia rizík šírenia koronavírusu na mestskom úrade a ostatných pracoviskách Mesta Trnava,“ hovorí prednostka Mestského úradu v Trnave Katarína Koncošová. „Odhliadnuc od šetrenia nákladov, museli sme zabezpečiť ochranu zdravia našich zamestnancov a umožnili sme im počas prvých týždňov preventívnych opatrení pracovať aj z domu. Následne sme po dohode s odbormi zamestnancov rozdelili do troch skupín podľa toho, do akej miery a v akej forme môžu vykonávať svoju agendu napriek prekážke v práci zo strany zamestnávateľa. Časť z nich môže za sprísnených hygienických opatrení pracovať aj priamo na pracovisku.“

Vedenie mesta podpísalo so ZO SLOVES Mestský úrad v Trnave dodatok ku kolektívnej zmluve, ktorý upravuje pracovný čas a mzdu zamestnancov Mesta Trnava.
Pracovný čas je s účinnosťou od 1. apríla 2020 stanovený na 20 hodín týždenne od pondelka do štvrtka. Zamestnanci, ktorí budú medzi 9.00 a 14.00 hod. prítomní priamo na pracovisku (na mestskom úrade, radnici, v mestskom priemyselnom parku, resp. na útvare mestskej polície), dostanú 80 % funkčného platu priznaného do konca marca.
Tí, ktorí pracujú z domu (podľa dohody v rozsahu 15 hodín týždenne), dostanú 70 % funkčného platu priznaného do 31. marca 2020. Zároveň musia za každý odpracovaný pracovný týždeň zamestnávateľovi predložiť evidenciu odpracovaného času a snímky denného pracovného času za daný týždeň.
Zamestnanci, ktorí z dôvodu prekážky v práci na strane zamestnávateľa nemôžu svoju agendu vykonávať na mieste dohodnutom ako miesto výkonu práce, dostanú náhradu mzdy vo výške 70 % priemerného zárobku.

Ako uviedla prednostka MsÚ, aktuálne sa na mestskom úrade nachádza 55 zamestnancov denne. K dispozícii sú rúška, dezinfekčné prostriedky a v jednej kancelárii sú spolu maximálne dvaja ľudia. Z domu pracuje 93 zamestnancov.

„Cieľom dodatku bola v prvom rade ochrana zamestnancov. Veríme, že sa nám spoločne podarí toto obdobie preklenúť čo najlepšie a situácia sa čo najskôr vráti opäť do normálu,“ uzavrela K. Koncošová.

6.4.2020 14:40

Komentárov: 0

 

Kľúčové slová