„Spravodajské organizácie pracujú za mimoriadnych podmienok, aby informovali ľudí počas pandémie COVID-19,“ uviedla riaditeľka pre mediálnu spoluprácu firmy Campbell Brownová. Dodala, že „v čase, keď je žurnalistika potrebná viac ako inokedy, príjmy z reklamy klesajú pre vplyv vírusu na ekonomiku“.

Celkovo 25 miliónov dolárov poskytne Facebook formou núdzového grantu miestnym americkým médiám a ďalších 75 miliónov dolárov investuje do reklamy u spravodajských organizácií po celom svete. Facebook uviedol, že granty ponúkne „vydavateľom, ktorí to najviac potrebujú v najviac postihnutých krajinách“.

Tento krok podľa AFP prichádza v období, keď rastú obavy zo škrtov a zatvorenia spravodajských organizácií, ktoré zasiahli obmedzenia a obrovský pokles zisku z reklamy v dôsledku krízy.

Spoločnosti Facebook a Google v posledných mesiacoch zintenzívnili úsilie na pomoc médiám po kritike, že ich dominantné postavenie v online reklame sťažuje médiám profitovať z digitálnych operácií.