Počas minulého týždňa dorazila na slovenský trh druhá generácia triedy GLA. V tuzemskom cenníku zatiaľ nefiguruje variant Mercedes-AMG, hoci model označený číslom 35 sme spoznali hneď pri decembrovej premiére. Jeho status špičky ponuky bol iba dočasný. Už vopred bolo jasné, že časom sa vráti štyridsaťpäťka. Nemecký výrobca ju nakoniec odhalil tesne pred Ženevou.

Vrcholné vyhotovenie najmenšieho SUV značky neprináša v podstate žiadne prekvapenia. Takmer všetko dôležité totiž o ňom prezradili príbuzné kompakty A/CLA, s ktorými má množstvo spoločného. Vrátane dizajnových prvkov. Automobilka tu použila agresívnejšie predné spojlery, gril známy pod menom Panamericana či nápadné strešné krídlo. Nechýba ani difúzor lemovaný štvoricou okrúhlych výfukových koncoviek.

Vrchol modelovej rodiny triedy GLA sa má svetu ukázať v Ženeve.
Zdroj: Mercedes-Benz

Neodmysliteľnou súčasťou kabáta sú disky kolies, ktoré majú v tomto prípade štandardný priemer 19 palcov. Na želanie však možno GLA obuť až na 21-palcové ráfiky. V ich vnútri upúta výkonný brzdový systém: vpredu sú štvorpiestikové strmene a perforované kotúče majú priemer 350 mm, zadná náprava obsahuje jeden piestik hryzúci do 330-milimetrových tanierov. Vozidlo pritom možno vybaviť aj silnejším ústrojenstvom so šiestimi piestikmi a 360 mm kotúčmi na prednej osi.

Samozrejmosťou je upravené riadenie či podvozok so špecifickým nastavením a adaptívnymi tlmičmi, ktoré sa spolu s ďalšími komponentmi prispôsobujú jazdnému režimu. Platí to aj pre pohon všetkých kolies označený ako 4Matic+. V prípade príbuzných kompaktov má mód Drift preferujúci zadnú nápravu, tlačová správa však pri SUV jeho dostupnosť nespomína. Môže teda chýbať.

Aj v tomto prípade sú na výber dve naladenia ostrého dvojlitrového benzínu.
Zdroj: Mercedes-Benz

V oblasti pohonu nedošlo k žiadnym väčším zmenám. Srdcom auta je ostro vyladený benzínový štvorvalec M139, ktorý v štandardnej forme produkuje výkon 285 kW (387 k) a krútiaci moment 480 Nm. Variant nesúci štítok GLA 45 S má k dispozícii až 310 kW, čo je 421 koní. Dvojlitrový turbomotor spolupracuje s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a už spomínaným systémom 4x4.

Vyššia hmotnosť triedy GLA sa prejavila na zrýchlení. Štandardný model potrebuje na šprint 0-100 km/h presne 4,4 sekundy. Rovnakú disciplínu zvládne verzia S o desatinu skôr. Maximálne tempo je identické, bežne ide o elektronický limit 250 km/h. Na želanie ho možno posunúť ešte o 20 čísel vyššie. V prípade silnejšieho variantu je 270 cieľovou stanicou sériovo, teda bez príplatku.

Okrem špecifických materiálov ponúka interiér aj anatomické sedadlá.
Zdroj: Mercedes-Benz

Nabrúsenú techniku sprevádzajú špecifické funkcie multimediálneho systému MBUX. V interiéri okrem toho cítiť podpis AMG na športových predných sedadlách, volante so splošteným vencom či palete materiálov obsahujúcej aj karbón. Široké možnosti prispôsobenia vlastnému vkusu sú samozrejmosť. K cenám SUV v špičkovom variante sa zatiaľ Mercedes nevyjadril a neprezradil ani dátum štartu jeho predaja.