Volvo už dávnejšie formálne vyčlenilo svoju divíziu Polestar. Tá doteraz uviedla športové hybridné kupé označené číslom jednakompaktný elektrický sedan, ktorý zasa pokrstila dvojkou. Portfólio osamostatnenej značky sa bude postupne rozrastať. Na ženevskom autosalóne spoznáme štúdiu Precept, ktorá naznačí budúce rozšírenie jej ponuky.

Tento elektrický koncept ukázali Švédi virtuálne ešte pred začiatkom výstavy. Prezradili o ňom iba zopár informácií, spomedzi rozmerov napríklad iba rázvor náprav. Merať má približne 3,1 metra. Z tejto hodnoty je jasné, že štúdia spadá veľkostne minimálne do vyššej strednej triedy. Tesla Model S bude mať teda v podobe sériovej novinky Polestar ďalšieho súpera.

Zo zaujímavej štúdie sa má časom vykľuť sériové elektrické vozidlo.
Zdroj: Polestar

Severania dali tomuto vozidlo dramatický vzhľad vyznávajúci veľké jednoduché plochy a výrazné hrany. V jeho prednej časti upúta nová interpretácia tzv. Thorovho kladiva, ktorá je teraz tvorená dvomi oddelenými pásmi diód. S futuristicky pôsobiacou tvárou auta korešponduje zadná časť obsahujúca jednoliate LED svetlá. Budúcnosťou zaváňajú aj senzory Lidar, ktoré sú pomerne elegantne zakomponované do karosérie.

Strecha štúdie je presklená a smerom dozadu klesá, pričom priamo susedí s vekom batožinového priestoru. To neobsahuje zadné okno. Precept je teda niekde medzi liftbackom a sedanom, zaškatuľkovať ho nie je jednoduché. V prípade produkčnej odrody ale toto riešenie neočakávame. Rátame tiež s o niečo menšími kolesami či zadnými dverami, ktoré sa otvárajú klasickým spôsobom. Teda nie proti smeru jazdy ako v tomto prípade.

Minimalistický štvormiestny interiér ponúka evidentne veľa priestoru.
Zdroj: Polestar

Konštrukcia ženevského exponátu neobsahuje B-stĺpik. Aj vďaka tomu z obrázkov jasne vidieť, že interiér ponúka množstvo priestoru pre všetkých pasažierov. K dispozícii majú štyri samostatné sedadlá. Dizajn kabíny je prísne minimalistický, z palubnej dosky okrem volantu vystupuje iba 12,5-palcový displej prístrojovej dosky a vertikálne orientovaná obrazovka infotainmentu s priemerom až 15 palcov.

Ďalšie dva zobrazovacie panely nájdeme na dverách, keďže rolu spätných zrkadiel zastávajú kamery. Na palube majú byť početné moderné technológie. Vnútro elektromobilu obsahuje viaceré ekologické materiály, sú v ňom kompozity vyrobené na základe ľanu, čalúnenie z recyklovaných PET fliaš či koberce tvorené spracovanými rybárskymi sieťami.

Severská značka neprezradila o pohone elektromobilu žiadne detaily.
Zdroj: Polestar

A čo technická stránka? O nej sme sa nedozvedeli zhola nič, jediným známym faktom je prítomnosť pohonu na batériu. Jej kapacitu nepoznáme. Rovnako ani výkon pohonu, k expresívnemu dizajnu konceptu by ale sadlo aspoň 500 elektrických koní poháňajúcich všetky kolesá. Čosi také pravdepodobne dostane sériová verzia. Iba tak totiž môže byť totiž plnohodnotným súperom v segmente, ktorý sa teší stále väčšej popularite.