Tržby medziročne padli o 36,8 % na 17,91 miliardy USD z 28,34 miliardy USD vo 4. kvartáli 2018. Analytici očakávali tržby na úrovni 21,67 miliardy USD.
Autor TASR
Chicago 29. januára (TASR) - Boeing zaznamenal vlani prvú celoročnú stratu od roku 1997. Dôvodom sú náklady spojené s problémami lietadla 737 MAX. Koncern tiež signalizoval, že opäť zníži produkciu väčšieho lietadla 787 Dreamliner, ktoré je aktuálne jeho hlavným zdrojom hotovosti.
Čistá strata v poslednom kvartáli 2019 dosiahla 1,01 miliardy USD (917,76 milióna eur) alebo 1,79 USD na akciu oproti čistému zisku 3,42 miliardy USD alebo 5,93 USD na akciu v rovnakom období rok predtým. Jadrová prevádzková strata dosiahla 2,53 miliardy USD alebo 2,33 USD na akciu po zisku 3,87 miliardy USD alebo 5,48 USD na akciu. Analytici v priemere počítali s prevádzkovým ziskom na akciu vo výške 1,47 USD.
Tržby medziročne padli o 36,8 % na 17,91 miliardy USD z 28,34 miliardy USD vo 4. kvartáli 2018. Analytici očakávali tržby na úrovni 21,67 miliardy USD.
Prevádzkové cash flow v poslednom štvrťroku predstavovalo -2,2 miliardy USD. Hlavným dôvodom boli dôsledky globálneho uzemnenia strojov 737 MAX.
Tržby divízie komerčných lietadiel dosiahli 7,5 miliardy USD a prevádzková marža padla na -38,1 %.
Náklady spojené s globálnym uzemnením strojov 737 MAX v roku 2019 dosiahli 14,6 miliardy USD. Koncern varoval, že v tomto roku môžu predstavovať ďalšie 4 miliardy USD.
Boeing zaznamenal za celý rok 2019 stratu 636 miliónov USD.
(1 EUR = 1,1005 USD)
Čistá strata v poslednom kvartáli 2019 dosiahla 1,01 miliardy USD (917,76 milióna eur) alebo 1,79 USD na akciu oproti čistému zisku 3,42 miliardy USD alebo 5,93 USD na akciu v rovnakom období rok predtým. Jadrová prevádzková strata dosiahla 2,53 miliardy USD alebo 2,33 USD na akciu po zisku 3,87 miliardy USD alebo 5,48 USD na akciu. Analytici v priemere počítali s prevádzkovým ziskom na akciu vo výške 1,47 USD.
Tržby medziročne padli o 36,8 % na 17,91 miliardy USD z 28,34 miliardy USD vo 4. kvartáli 2018. Analytici očakávali tržby na úrovni 21,67 miliardy USD.
Prevádzkové cash flow v poslednom štvrťroku predstavovalo -2,2 miliardy USD. Hlavným dôvodom boli dôsledky globálneho uzemnenia strojov 737 MAX.
Tržby divízie komerčných lietadiel dosiahli 7,5 miliardy USD a prevádzková marža padla na -38,1 %.
Náklady spojené s globálnym uzemnením strojov 737 MAX v roku 2019 dosiahli 14,6 miliardy USD. Koncern varoval, že v tomto roku môžu predstavovať ďalšie 4 miliardy USD.
Boeing zaznamenal za celý rok 2019 stratu 636 miliónov USD.
(1 EUR = 1,1005 USD)