Najlepšia káva v Bratislave? Tu si ju pražia vo vlastnej pražiarni...To musíte ochutnať

Zdieľať
Black.
black. Foto: Pavol Chochula pre black.

Prvá kaviareň black. bola otvorená v Bratislave na Gorkého ulici. Na prvý pohľad vidieť, že nejde o bežnú kaviareň, dôkazom je minimalistický interiér a hlavne – kvalitná káva. Tú si v black. pražia svojpomocne vo vlastnej pražiarni, ktorá sa nachádza rovnako v hlavnom meste. My sme sa porozprávali s konateľom spoločnosti black.xyz nielen o káve, ale aj slovenských zvykoch pri „kávičkovaní“.

V čom je vaša káva iná, netradičná, špeciálna?

Od začiatku sme sa zamerali na segment tzv. výberovej kávy. Káva, ktorá má patričné kvalitatívne skóre, príbeh a praží sa svetlo, aby vynikol jej plný chuťový potenciál. Nenazval by som ju netradičnou. Je to určite káva, ktorú by si mal dopriať každý milovník kávy. Skôr mám pocit, že mnoho Slovákov ešte stále neobjavilo čaro kvalitnej a správne pripravenej kávy. Je to o objavovaní, spoznávaní, no ďalším aspektom, ktorý prichádza do úvahy je množstvo skreslených informácii, ktorými sú zákazníci prostredníctvom rôznych kanálov presýtení a je pre nich náročné zorientovať sa.

Prečo ste sa rozhodli pre koncept vlastnej kávy a nie formou dodávateľa?

Je v tom určite viac faktorov. Jedným z nich, je mať čo najviac premenných pod kontrolou. Či už čo sa týka nákupu surovej kávy, jej skladovania alebo spôsobu praženia. Treba síce v tomto procese zakomponovať oveľa viac vedomostí a je v ňom i viac risku, no vieme sa tak postaviť za náš produkt na 100%. A v neposlednom rade, gastro segment sa nám intenzívne mení v prospech kvality poctivých produktov a my chceme určite ísť s týmto trendom.

Black.
black. Foto: Pavol Chochula pre black.

Aké sú vaše najbližšie plány so značkou Black?

black., na to aký malý je, je veľmi živý, organický. Snažíme sa sledovať trendy a uspokojovať potreby ľudí. Či už našou prácou našej pražiarne alebo inými produktmi vrámci našej kaviarne. Momentálne sme šťastní a vďační za to, kde sme a čo sme za tak krátku dobu fungovania dosiahli. Našou víziou je určite dostať našu kávu do väčšieho množstva kaviarní a domácností, pretože si myslíme, že každý človek by si mal vedieť dopriať skutočne kvalitnú kávu a potešenie z jej pitia.

Vaša prevádzka v BA je robená minimalisticky. Je toto trend, ktorý chcete zachovať aj naďalej pri prípadnej expanzii?

Od začiatku sa snažíme upozorňovať skôr na zákazníka a produkt, ktorý sa k nemu dostane. A myslím si, že sa človek vie cítiť príjemne a komfortne aj v priestore, ktorý nie je preplnený všetkým možným bez správneho premyslenia. Pár jednoduchých a krásnych detailov vie tiež ukázať svoje čaro.

Sú podľa vás Slováci tzv. “kávičkári”?

Myslím si, ako som už vyššie povedal, že Slováci sa za “kávičkárov” považujú. Otázne je, či sa tým pojmom myslí človek, ktorý má rád kávu alebo človek, ktorý sa aj v káve trochu vyzná. Každopádne fungujem v tomto segmente už dostatočne dlho na to, aby som dokázal povedať, že Slováci sa vo svojich chutia a očakávania skutočne zlepšujú. Viac cestujú, ochutnávajú, vzdelávajú sa ohľadom vecí, ktoré ich zaujímajú a to sa krásne odzrkadľuje aj na ich potrebách a očakávaniach. Častokrát ich už stačí iba trochu nasmerovať, nakoľko sú oveľa otvorenejší ako kedysi.

Black.
black. Foto: Pavol Chochula pre black.

Kto všetko stojí za značkou Black?

black. má dvoch majiteľov, ktorý sa jasne podpísali na tom, aký je a čo na trh prináša. A potom som tu ja, človek, ktorý sa snaží z týchto dvoch ľudí zobrať to najlepšie a správne to implementovať do finálneho výsledku, ktorý hosť zažije/ochutná. Toto odvetvie je tak krásne, neustále sa mení a každý deň v práci je úplne iný ako ten predošlý. Nie je to skvelé?

Aké sú najväčšie prešľapy Slovákov pri pití kávy?

Preso, pikolo a “turek” sa už chvaľabohu začínajú zo slovníkov vytrácať a ľudia sa začínajú viac zaujímať o to akú kávu kupovať, ako ju správne namlieť a pripraviť. V tomto im pomáha množstvo kurzov a informácii, ktoré sú dnes už veľmi dostupné. Taktiež množstvo kávových “profesionálov” ako sú kaviarne a pražiarne ako my sami sa snažia ľudí potiahnuť a edukovať. Uzavrel by som to asi tvrdením: nech každý pije kávu takú, akú ľúbi, no rovnako netreba ma obavy a občas zariskovať, experimentovať. Takýto malý experiment napr. dostal veľké množstvo z nás k práci/životnému štýlu, ktorý nás tak neskutočne napĺňa a robí šťastnými…

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom