Alza
StoryEditor

E-shopom sa darí. Alza hlási rekordný rok

29.01.2020, 10:24
Autor:
(pš)(pš)
V budúcnosti sa spoločnosť plánuje efektívnejšie využívanie marketingových investícií.

Počas minulého roka Alza dosiahla obrat 1,14 mld. eur, čo pre spoločnosť znamená rekordný rok. Zaznamenala 12,3 miliónov objednávok, viac ako 37 miliónov predaných kusov tovaru, čo sa týka bázy unikátnych zákazníkov, prekročila hranicu 4 milióny. Celkom 56 percent platieb sa uskutočnilo kartou, 55 percent návštev webových stránok išlo z mobilných zariadení. Pobočky v minulom roku navštívilo 7,5 miliónov zákazníkov.

Najsilnejším nákupným dňom bol pondelok 16. december, kedy sa denný obrat spoločnosti vyšplhal na 10, 5 mil. eur. Alza rástla aj naprieč krajinami. Najväčší rast zaznamenalo Maďarsko (69 percent), Slovensko (15,4 percent) a Česko  (15,5 percent).

K najzaujímavejším segmentom pre zákazníkov, ktoré pokorili hranicu 79,2 mil. eur, patria notebooky, mobilné telefóny, malé malé domáce spotrebiče, biele elektro a príslušenstvo. Konkrétne na Slovensku sa najviac darilo bielemu elektru a malým domácim spotrebičom.

Alza minulý rok spustila v Česku a na Slovensku novinku - predaj produktov pre mačky a psov, takzvaný Alza pet. Od júla sa predalo viac ako 250 tisíc produktov, segment sa stal jeden z najrýchlejšie rastúcich pri štarte.

Do budúcna sa chce Alza sústrediť na efektívnejšie využitie marketingovýh investícií, píše Mediaguru. Už v tomto roku che zaviesť dátovú marketingovú platformu (DMP). Dôležitou zložkou mediamixu sa stáva aj mobilná reklama. Alza tak reaguje na trend, že väčšina návštev zákazníkov na e-shop (55 percent) pochádza práve z mobilných zariadení. Podľa Mediaguru, Alza plánuje rozšíriť marketingový tím o seniorov.

V Česku plánuje aj investície do služieb spojených s doručovaním produktov, che uviesť službu doručenia do jedného dňa - AlzaExpres.

V roku 2018 bola Alza na Slovensku podľa dát spoločnosti Kantar desiatym najväčším zadávateľom. Stratégie aj v tomto roku prinesú prehľad najväčších zadávateľov na slovenskom trhu.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 10:30