Od svojho vzniku Slido pomohlo zlepšiť viac ako 320 000 podujatí po celom svete. Spolupracuje so zákazníkmi ako sú Spotify, Lufthansa, BBC a Oracle.

Vyše 150 zamestnancov sa nachádza nielen v bratislavskej centrále, ale aj v iných európskych mestách, Amerike, Ázii a Austrálii.

Kristína prišla do Slido v roku 2017 a má na starosti internú komunikáciu.

Kristína, čo presne je náplňou tvojej práce?

Povedané polopatisticky, mojím cieľom je, aby správni ľudia vedeli o správnych veciach v správnom čase. Snažím sa nielen o to, aby naši ľudia poznali a rozumeli firemnej vízii, misii a obchodným cieľom, ale aj o to, aby dané veci dávali do súvisu so svojou každodennou prácou a uvedomovali si pritom svoj vlastný vplyv. Aké “zbrane” na to využívam? Interné newslettre, all-hands meetingy, či cielenú komunikáciu na Slacku. Pritom najčastejšie spolupracujem s naším CEO a People tímom. Komunikácia však zďaleka nie je jednosmerná - smerom k zamestnancom. Kľúčovú rolu v Slido hrá práve ich spätná väzba. Ľudí povzbudzujeme k tomu, aby spätná väzba neprichádzala iba reaktívne (pri vypĺňaní prieskumu spokojnosti), ale aj proaktívne (“Počuj Kika, toto sa mi nepáči”). Samozrejme, niekedy je potrebné čítať medzi riadkami a snažiť sa atmosféru a náladu vo firme vycítiť aj bez explicitnej spätnej väzby. Preto sa niekedy cítim ako Sherlock Holmes v sukni (smiech).  A v tom spočíva krása tejto práce.

Interná komunikácia a jej miesto v rýchlorastúcej firme.

Zdroj: Sli.do

Spomenula si “all hands meetingy”. Čo si máme pod týmto pojmom predstaviť?

All-hands meetingy sú celofiremné stretnutia, ktoré u nás organizujeme raz za mesiac a trvajú v priemere 60 až 90 minút. Je to čas v mesiaci, keď sa všetci stretávame, či už fyzicky v Bratislave alebo online pomocou videokonferencie. Z pohľadu internej komunikácie je to strategicky najdôležitejší časový priestor. V tomto čase potrebujeme jednak odkomunikovať len to najpodstatnejšie a zároveň sa vďaka časti vyčlenenej na otázky a odpovede dozvedieť, čo ľudí skutočne zaujíma alebo trápi. Investujeme mnoho času do plánovania takéhoto meetingu - od pútavého a relevantného úvodu cez dostatočnú a zmysluplnú interakciu s publikom až po to najdôležitejšie - obsah a kvalitu samotných informácií.

Interná komunikácia a jej miesto v rýchlorastúcej firme.

Zdroj: Sli.do

Robíte aj nejaké iné interné aktivity?

Okrem spomínaných all hands meetingov organizujeme raz mesačne aj tzv. Demo Days. Keďže sme softwérová firma, náš svet sa krúti okolo produktu. Počas veľmi obľúbených Demo Days sa do popredia dostávajú developeri, testeri, produktoví manažéri a iní kolegovia, ktorí počas štandardného all handsu nemajú priestor na prezentovanie svojej práce. Počas štvorminútového dema môžu ostatným kolegom ukázať, na čom momentálne pracujú. Nasledovné dve minúty sú vyhradené na otázky z publika.

Trikrát do roka si organizujeme náš vlastný Hackathon. Hackathon v Slido však nie je iba o developeroch, ktorí celú noc programujú a jedia pizzu. Svojimi kreatívnymi nápadmi a riešeniami sa zapájajú všetky oddelenia. Od marketingu, cez zákaznícku podporu až po právnikov.

Čo sú najväčšie výzvy, ktorým čelíte?

Ako v každej spoločnosti, ani u nás ich nie je málo (smiech). Jednou z najväčších výziev pre všetky dospievajúce start-upy a scale-upy je ich extrémne rýchly rast. Slido nie je žiadnou výnimkou. Po rokoch odpracovaných v maličkej firme s priam rodinnou atmosférou zrazu prídete do bodu, kedy sa veci nedajú riešiť organicky. V malej firme vedia všetci o všetkom, ale v rastúcej firme je tento stav neudržateľný. Bez cielenej a efektívne riadenej internej komunikácie sa nedá budovať svetová firma. A nasmerovať 150 ľudí, aby ťahali za jeden koniec a ešte aj jedným smerom, je naozaj náročné. Máme sa ešte čomu učiť.

Ako ďalšiu veľkú výzvu by som označila transparentnosť. Je to v skutočnosti taká dvojsečná zbraň. Na jednej strane chceme byť vždy maximálne otvorení a transparentní v komunikácii so zamestnancami, na druhej strane existujú záležitosti, ktoré sú citlivé a často sa týkajú jednotlivcov. V istých situáciách sa jednoducho nedá hovoriť všetkým o všetkom. A to chceme rešpektovať.

Z osobného hľadiska je mojou najväčšou výzvou čakanie na ovocie mojej práce. Výsledky sa totiž zväčša dostavia až po dlhšej dobe a ak patríte k netrpezlivcom ako som ja, dokáže Vás táto skutočnosť častokrát demotivovať. Tu však musím vyzdvihnúť čaro tejto práce práve v Slido. Vedenie firmy vrátane samého CEO si uvedomuje dôležitosť internej komunikácie a jej vplyvu na celkový úspech a napredovanie firmy. Z rozhovorov s kolegami z iných firiem viem, že kameňom úrazu býva práve absencia tohto poznatku.

Počet vašich ľudí v zahraničí stále rastie. Ako spolupracujete naprieč toľkými časovými pásmami?

Ako som už spomenula, ťahať za jeden koniec pri počte ľudí nad 150 je náročné. Predstavte si však, že iba polovica z nich ťahá lano z Bratislavy, ďalšia veľká skupina z Británie, iní zase z USA či zo Singapuru, Bali, Sydney, alebo dokonca z Tasmánie. Práca na diaľku je u nás natoľko dôležitá téma, že sa jej naplno venuje kolegyňa Daniela. Rôznymi opatreniami sa neustále snaží zvyšovať kvalitu pracovného života ľudí fungujúcich v zahraničí.

Ako príklad uvediem už spomínaný all hands meeting. Každý takýto meeting je naživo vysielaný pomocou Zoom videokonferencie a umožňuje prítomnosť každého bez ohľadu na jeho aktuálnu polohu. Každý nepárny mesiac sa tento meeting odohráva v dopoludňajších hodinách stredoeurópskeho času a každý párny mesiac zase v popoludňajších, čo zaručuje férovosť voči kolegom žijúcim v Ázii aj v Amerike. Tí, ktorí sa konkrétneho all handsu nemôžu zúčastniť, môžu pomocou Slido vopred poslať otázky vedeniu firmy. Po skončení meetingu majú možnosť pozrieť si nahrávku a okrem iného si aj vypočuť odpovede na svoje otázky.

Dvakrát do roka organizujeme aj tzv. offsite. Je to dvojdňové sústredenie, vďaka ktorému sa všetci stretávame na jednom mieste. V tak zemepisne roztrúsenej firme ako je Slido si všetci veľmi dobre uvedomujeme, aký vzácny je fyzický kontakt a aké úžasné je bližšie spoznať Jamie z USA, Camillu z Hondurasu, či Gracie z Kanady. Po takýchto podujatiach je spolupráca naprieč kontinentmi oveľa jednoduchšia a efektívnejšia.

Interná komunikácia a jej miesto v rýchlorastúcej firme.

Zdroj: Sli.do

Slido je skvelý nástroj aj pre internú komunikáciu. Využívate ho vo firme aj vy?

No schválne, poznáte lepší nástroj než je Slido? (smiech) V našom prípade neplatí, že šuster chodí bosý. Slido využívame každodenne na posilnenie interného dialógu. Pomocou neho zbierame otázky, názory, pochvaly, ale aj sťažnosti od našich zamestnancov. Takisto ho každý tretí mesiac používame na prieskum spokojnosti vo firme. Vďaka najnovšej kvízovej funkcionalite Slido čoraz častejšie využívame aj na vedomostné kvízy (napr. o firemných výsledkoch za rok 2019).

Vaša aplikácia umožňuje aj kladenie anonymných otázok, čo prináša maximálnu otvorenosť. Čo robíte v prípade, že sa niekto spýta nejakú nepríjemnú otázku?

Otázka môže byť nepríjemná dvojakým spôsobom. Buď je nepríjemný jej samotný obsah alebo je nepríjemný len spôsob, štýl, akým bola otázka položená - napísaná. Ak je nepríjemný obsah otázky, náš CEO alebo niekto z vedenia firmy sa zaoberá jej vecným zodpovedaním.

Ak je však otázka nepríjemná svojou nevhodnou formuláciou alebo dokonca niekoho uráža, CEO upozorní anonyma, aby otázku formuloval tak, že by ju mohol kedykoľvek položiť nahlas, bez anonymity a skrývania sa. A preto sa namiesto zakazovania anonymných otázok snažíme ľudí naučiť formulovať svoje “nepríjemné” otázky s úctou a rešpektom voči druhému. Slová vedia byť mocné.

Ďakujeme, Kristína. A na záver - čo by si odporučila, ak niekto chce rozbehnúť internú komunikáciu od základov? Kde začať?

Každá firma je v niečom výnimočná a preto aj rozbiehanie internej komunikácie je veľmi individuálne. Ak sa sami nachádzate v takejto situácii, veľmi rada Vám na základe vlastných skúseností poradím:. kkumor@slido com  

Pre viac tipov o internej komunikácie si pozrite náš blog: www.slido.com/blog.
Pracovné príležitosti v Slido nájdete na https://www.slido.com/careers.