V druhej polovici októbra absolvoval svetový debut Golf ôsmej generácie a pred vianočnými sviatkami prišiel na slovenský trh. Zatiaľ len v klasických vyhotoveniach. No rodina sa bude postupne rozširovať a teraz o nej vieme viac, než by sme mali. Volkswagen totiž neustrážil viaceré dôležité detaily.

Sociálnymi sieťami sa momentálne šíri obrázok z firemnej prezentácie, ktorý zachytáva časť budúcej modelovej palety. Nástupca kompaktu podľa neho znovu ponúkne päť športových verzií. O výkonnom plug-in hybride GTE s výkonom 180 kW (245 k) už nemecká automobilka informovala a uniknutý materiál uvádza rovnakú porciu sily aj pre model GTI. Od elektrifikovaného príbuzného sa bude okrem označení evidentne líšiť aj zadným nárazníkom a koncovkami výfuku.

Výkony športovo ladených členov modelového radu vieme vopred.
Zdroj: Carscoops

Okrem štandardného vyhotovenia má byť gé-té-íčko opäť dostupné vo variante s prívlastkom TCR, ktorý dal bodku za predchádzajúcou generáciou bestselleru. Oproti minulosti dostane desať konských síl navyše. Má teda dosiahnuť 221 kW, čo je v prepočte okrúhlych 300 koní. Od klasiky ho pritom má odlíšiť tvarovanie predného nárazníka, veľkosť okrúhlych výfukových komínov či dizajn diskov kolies.

Svojím vzhľadom sa verzia GTI TCR priblíži špičke ponuky menom Golf R, ktorú bude možné spoznať okrem bodykitu aj podľa kvarteta zakončení výfuku. Ako jediná využije pohon oboch náprav. Na ne má podľa tohto materiálu posielať 245 kW, teda pekných 333 koní. Opačný koniec športovej časti palety vytvorí dieselový model GTD produkujúci najviac 147 kW (200 k).

Z rovnakého zdroja pochádza aj reálna fotografia výkonného kompaktu VW. Údajne ide o klasický variant GTI, no disponuje nápadne veľkým strešným krídlom a tiež výrazným difúzorom lemovaným slušne dimenzovanými výfukových koncoviek. Sú to komponenty patriace ostrejšiemu vyhotoveniu TCR? Zatiaľ to nie je jasné, môžeme sa to dozvedieť v Ženeve. Práve na tamojšom autosalóne by totiž malo debutovať klasické gé-té-íčko.