Kultivovanosť chodu

Už studený motor po naštartovaní je zvukovo príjemnejší. Skôr pripomína bežné osobné autá ako agrárne stroje. Po zohriatí prekvapí kultúra chodu. Predchádzajúci 3,2-litrový päťvalec mal reálne drsný chod stále. Nový dvojliter s dvomi turbami znižuje menším hlukom námahu najmä pri dlhých trasách.

Ford Ranger - brodivosť je stále 800 mm Zdroj: Ford

Reálny výkon

Päťvalec ponúka výkon 147 kW (200 k) a krútiaci moment 470 Nm. Nový štvorvalec s dvomi turbami prináša ešte o 10 kW (15 k) viac a krútiaci moment má vyšší až o 30 Nm. V reálnom svete to naozaj znamená lepšiu dynamiku, pričom si zachováva naozaj výborné vlastnosti pre prácu. Nosnosť je dokonca ešte o pár kilogramov vyššia, lebo nový motor je ľahší. A ťahaný príves môže mať naďalej hmotnosť až 3,5 tony.

Ford Ranger - SYNC3 je jednoduchý na ovládanie Zdroj: Ford

Prevodovka

Veľkým krokom vpred je okrem zníženia zdvihového objemu aj použitie inej prevodovky. Desať stupňov je najviac čo pick-upy v Európe ponúkajú. Kratšie prevodové stupne ešte lepšie dokážu riešiť rozbeh s prívesom. Jej radenie je plynulé a dostať ju do úzkych nie je jednoduché. Kvalita radenia teda šla tiež hore, čo je ale pozitívne, lebo desaťstupňový hydrodynamický menič radí omnoho viac ako predchádzajúci šesťstupňový.

Ford Ranger - aj dvojliter ponúka okrem redukcie aj uzávierku zadného diferenciálu Zdroj: Ford

Spotreba

Viac výkonu a nižší objem prinášajú aj zníženie spotreby. Na papieri je to až 1,2 litra. V reálnom svete sa dá pri naozaj ľahkej nohe dostať na hodnoty 7,3-7,5 litra. S päťvalcom a ľahkou nohou to bolo 8,5 až 9 litrov. Celkový priemer nám na tisícke kilometrov vyšiel na bi-turbe 9,3 litra a na päťvalci 10,7 litrov.

Ford Ranger - pick-up s takmer digitálnym kokpitom Zdroj: Ford

Zhodnotenie

Predchádzajúci agregát s piatimi valcami bol síce výborným motorom, ale zdá sa, že nové bi-turbo je z užívateľského hľadiska výrazne lepšie. Zmizol mu traktorový prejav a správa sa rovnako ako dvojliter napríklad v Mondeu. Stále je však výborným agregátom aj predchodca, ktorý má svoj vlastný špecifický prejav, aký nemá aktuálne žiadny iný motor.