Prvé hybridné modely značky budú tie najmenšie. Jednu z verzií pohonu bude teda tento systém predstavovať v Pande a v 500-vke. Podľa pohľadu budú nerozpoznateľné, ak sa človek nezameria na štítok na kufri.

Práve tieto dva modely sú prvými krokmi Fiaty v jeho stratégii e-Mobility, pričom tento rok ešte pribudne aj plne elektrická verzia modelu 500. Práve 500 Hybrid sa do ponuky dostane už vo februári a v marci príde hybridná Panda.

Základom hybridného systému oboch vozidiel bude nový trojvalcový litrový motor, ktorý nahradí aj 1,2-litrový štvorvalec. Celý systém je práve oproti 1,2-ke až o 45 milimetrov nižšie umiestnený, čo má výrazne zlepšiť jazdné vlastnosti.

Fiat Panda 500 Hybrid - elektromotor pomôže pri akcelerácii Zdroj: Fiat

Malý motor má variabilné časovanie ventilov, pričom na každý valec sú tie ventily dva.Elektrickú časť tvorí kombinovaný štartér-generátor, ktorý pri brzdení a spomaľovaní ukladá energiu do 11 Ah batérie a používa ju pri akcelerácii. Systém pracuje s bežným napätím 12 voltov a jeho výkon je 51 kW (70 k).

Oproti 1,2-ke bude mať nový hybrid nižšie emisie a to až o 30 percent.

Fiat Panda 500 Hybrid - hybrid bude mať pekné logo Zdroj: Fiat