Audi Q7 patrí k populárnym autám zo slovenského závodu koncernu VW, čo platí aj pre tuzemské cesty. Začiatkom leta prešlo mohutné SUV z Ingolstadtu modernizáciou. Po predstavení naftových verzií označených číslami 45 a 50 sa pridal model SQ7, ktorý má taktiež motor TDI. Čisto vznetovú paletu teraz v Európe rozširujú hneď dva exempláre tankujúce benzín.

Bratislavský produkt sa dlhšie nedal kúpiť ako plug-in hybrid, no teraz sa vracia. Neprešiel však len faceliftom. Už nenesie prívlastok e-tron, namiesto toho disponuje štítkom TFSI e. A na výber ponúkne dve naladenia techniky poháňajúcej všetky kolesá. Označenia quattro teda nemôžu na karosérii chýbať, rovnako ako na iných klasických verzii. Dizajnovo sa od nich na rozdiel od minulosti nijak nelíši. V predstavenej forme je vybavený balíkom S line a vyznačuje sa akurát dvierkami nad obomi zadnými kolesami.

SUV spája benzínový šesťvalec s elektromotorom integrovaným do prevodovky.
Zdroj: Audi

Z jednej strany tankuje model kategórie PHEV benzín do trojlitrového vidlicového šesťvalca vybaveného turbodúchadlom. Ten dosahuje najvyšší výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 450 Nm, čo sú rovnaké čísla ako v prípade klasického zážihového variantu. Pri plug-in hybride ho dopĺňa elektromotor s parametrami 94 kW (128 k) a 350 Nm. Ten je integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky, ktorá následne poháňa nápravy v pomere 40:60 v prospech zadnej osi. Mechanický centrálny diferenciál ale rozdelenie dokáže flexibilne meniť.

Zrkadlovo umiestnené dvierka odhaľujú konektor typu 2 vedúci k lítium-iónovej batérii s kapacitou 17,3 kWh pracujúcej s napätím 308 voltov a disponujúcej samostatným chladiacim okruhom. Tá by mala vystačiť na 43 kilometrov podľa cyklu WLTP. Čisto elektricky dokáže vozidlo oficiálne vyvinúť najvyššie tempo 135 km/h, pri zapojení oboch častí pohonu je elektronickým limitom hodnota 240 km/h.

Akčný rádius na elektrinu dosahuje pri oboch modeloch 43 kilometrov.
Zdroj: Audi

Uvedené čísla platia pre oba varianty plug-in hybridu. Audi Q7 ponúkne na výber model 55 TFSI e quattro, ktorý dokáže z daného pohonu vyžmýkať 280 kW (381 k) a 600 Nm, alebo vyhotovenie 60 TFSI e quattro produkujúce 335 kW (456 k) a 700 Nm. Základným rozdielom medzi exemplármi s výkonom 381 a 456 koní má byť konštrukcia elektromotora. Odlišné naladenie systému vidieť akurát na dvojakom údaji zrýchlenia 0-100 km/h. Slabšia verzia potrebuje na tradičnú šprintérsku disciplínu 5,9 sekundy, väčšou silou obdarený model na to potrebuje o dve desatiny menej.

Oba pohony disponujú inteligentným systémom rekuperácie schopným ubrzdiť až 90% bežných jazdných situácií pomocou elektromotora, možnosťou plachtenia s vypnutým spaľovacím agregátom i zvukovou výstrahou jasne počuteľnou do 20 km/h. Po prekonaní tejto hranice sa jej zvuk postupne stlmuje. SUV má sedem jazdných režimov, vrátane terénneho módu allroad.

Silnejšia plug-in hybridná verzia stojí na domácom trhu bezmála 90-tisíc eur.
Zdroj: Audi

Audi Q7 možno zapojiť do siete na 110-tisíc miestach v Európe, samozrejmosťou je mobilná aplikácia komunikujúca s palubnou jednotkou. Plug-in hybrid vyrábaný v Bratislave si už aktuálne možno v niektorých obchodoch objednať. Na nemeckom trhu je slabšia verzia 55 TFSI e dostupná od 74 800 eur, kým výkonnejšia šesťdesiatka od 89 500 eur aj vinou štandardného balíka S line a lepšieho vybavenia. Ostrý začiatok predaja oboch variantov PHEV chce Ingolstadt stihnúť ešte do konca tohto roka. Zatiaľ nie je známe, aké ceny budú niesť na Slovensku.