Pri franchisingu nie je veľký priestor na to, aby podnikatelia ohýbali zabehnutý koncept. Musia jednoducho rešpektovať stanovené pravidlá a stotožniť sa s nimi. Úspešné zahraničné príbehy často určujú úroveň a kvalitu fungovania sietí a bývajú inšpiráciou aj pre lokálnych franchisistov.

Ohýbanie len v „určitých“ medziach

V čom je najnáročnejšie prispôsobiť zahraničný koncept tuzemským podmienkam? Dôležité je pochopiť podstatu konceptu daného podnikania a jeho pridanú hodnotu. Tieto myšlienky treba potom preniesť na lokálny trh. Podľa Mariána Patáka, prezidenta Slovenskej franchisingovej asociácie, to znamená, že v určitých veciach možno veci trochu „ohnúť“, ale len do tej miery, aby sa nezmenila podstata.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa