Amnestie: Jak film o největší československé vězeňské vzpouře hodnotí kritici?

Amnestie | Azyl Production
O čem to je: Výpravný thriller Amnestie přináší na plátna největší vzpouru ve vězeňské historii Československa, kterou rozpoutali nejtěžší vězni v Leopoldově v roce 1990. Amnestie, kterou v roce 1990 vyhlásil prezident Václav Havel, se jich totiž netýkala. Vzpoura v Leopoldově trvala téměř dva týdny, ukončit ji musela až policie a speciální jednotky s využitím vojenské techniky. Nesmlouvavý zásah část veřejnosti ocenila, jiná část poukazovala na jeho přílišnou brutalitu. (Bontonfilm)
Již v neděli si připomeneme 30 let od Sametové revoluce. Nástup Václava Havla na "hrad" přinesl mimo jiné též amnestii, která vešla do dějin a vyvolala nebývalou kontroverzi. Jak je na tom film Amnestie? Prozatím má na kartě den před premiérou 6 kritik v rozmezí od 40 do 80 procent. Průměrná známka činí 60 procent. Jak na film pohlíží František Fuka, Mirka Spáčilová, Jana Podskalská a další, pamětníci přelomového roku 1989? Dozvíte se níže.
Amnestie
Amnestie | Azyl Production
"Jonáš Karásek by měl opravdu prorazit v Hollywoodu a točit za (relativně) málo peněz efektně vypadající adaptace videoher. Nevím o nikom v Čechách nebo na Slovensku, kdo by pro to byl vhodnější." František Fuka / Kinobox.cz - 40%
"Největší síla filmu je ve scénách z věznice, jež jsou natočeny mimořádně přesvědčivě. Od pečlivého castingu uvěřitelných typů (120 komparzistů) až po dobře rozehrané a vypointované situace. Sílící rozbroje a nespokojenost s vězeňskými poměry vrcholí známou vzpourou, jež má na plátně grády a nezadá si s americkými vězeňskými dramaty." Jana Podskalská / Denik.cz - 70%
Amnestie
Amnestie | Michal Strašák
"Velmi pozitivně působí dobové vykreslení snímku. Je zde velmi dobře zobrazena politická situace doby, ve které se film odehrává. Zmíněnou situaci zde vnímáme z pohledu jednotivých postav, nikoliv davu, a tak můžeme pozorovat, jak snadno se revoluční “Pravda a láska” může změnit ze snových ideálů o svobodě na prázdnou politickou frázi, vyblednuvší v konfrontaci se starostmi každodenního života." Jakub Rusňák / Chrudimka.cz - 80%
"Ano, provokaci používá Amnestie leckdy účelově, spíše na efekt, podobně jako „aktuální burcování“ prostřednictvím Krylovy Pasážové revolty. Alespoň to však zkusila, což se počítá, třebaže nasadit proti mýtu zmar je neméně sporné." Mirka Spáčilová / iDNES.cz - 65%
Amnestie
Amnestie | Azyl Production
"Zmateně odvyprávěná a leckdy nelogická rekonstrukce událostí na přelomu 80. a 90. let. Určitý styl nelze filmu upřít, výsledek ale bohužel vyznívá hodně do ztracena." Rimsy / Moviezone.cz - 40%