Alfa Romeo: GTV ani 8C nebudú. V Turíne idú škrtať

Budúcnosť Alfy Romeo je nahnutá. Súčasné modely nenapĺňajú očakávania a tie nové sú v nedohľadne. Šéf FCA pripravuje pre slávnu taliansku značku „diétu“. Uvidíme, čo na to PSA.

12.11.2019 12:00
debata
Ponuka turínskej prémiovej značky sa zredukuje... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo - výroba Ponuka turínskej prémiovej značky sa zredukuje o MiTo aj Giuliettu. Prednosť dostanú dve nové SUV, menšie ako Stelvio.

Alfa Romeo je značka plná emócií, ale aj obrovských výkyvov. V súčasnosti patrí k čiernym ovciam koncernu FCA a zakrátko aj k čiernym ovciam PSA, keďže oba automobilové giganty ohlásili fúziu. Jednoducho, sedan Giulia a SUV Stelvio nenapĺňajú očakávania. V Európe ani v USA. Uveďme príklad. Alfa si vlani našla na starom kontinente len 83 438 zákazníkov. Bolo to síce o 13 000 viac ako napríklad v roku 2016, ale očakávania boli minimálne štvornásobné. Biedu Alfy najlepšie vystihuje porovnanie s inou značkou koncernu FCA. Lancia, ktorá predáva už len malú mestskú Lanciu Ypsilon, a to dokonca len na domácom talianskom trhu, predala v prvom polroku 2019 viac áut (34 782 ks.) ako Alfa Romeo modelov Giulietta, Giulia a Stelvio v celej Európe (29 336 ks).

Je jasné, že plány bývalého šéfa koncernu Sergia Marchionneho o reinkarnácii kupé GTV a superšportu 8C museli prejsť revíziou. Nielenže dostali červenú, ale ohrozená je aj súčasná ponuka. „V blízkej budúcnosti sa portfólio značky zúži, s čím súvisí aj zúženie kapitálových výdajov,“ povedal generálny riaditeľ koncernu FCA Mike Manley. V praxi to znamená, že plány na karbónový superšport s centrálne umiestneným motorom, o ktorom sníval Marchionne, a menšie kupé GTV, neprichádzajú do úvahy. A čo viac. Do dôchodku sa odoberie aj hatchback Giulietta. Vlani sa z neho predalo v Európe len 26 632 ks. A to nehovoríme o subkompakte MiTo, ktoré má na konte len 9 198 vlaňajších registrácií. „Aj keď Alfe Romeo veríme, musíme sa uistiť, že všetky investície budú rentabilné,“ dodal Manley.

A o aké investície ide? S výsledkami prvých sa máme stretnúť o dva roky. Najprv dorazí modernizovaná Giulia a SUV Stelvio. Napokon je načase. Oba modely už majú nejaký ten rok za sebou. Následne sú v pláne dve nové SUV. Oba menšie ako Stelvio. To kompaktné, inšpirované konceptom Tonale, nahradí v ponuke Giuliettu a to menšie MiTo. Asi neprekvapí, že pri oboch novinkách počíta Alfa s elektrifikáciou. Kompaktné SUV bude dostupné ako plug-in hybrid a malé aj ako čistý elektromobil. „Veríme, že tieto kroky privedú značku do čiernych čísiel,“ povedal Manley. Otázkou ostáva, ako do týchto plánov zasiahne ohlásená fúzia FCA s koncernom PSA. Francúzsky koncern, ktorému sa podarilo vytiahnuť nedávno zo straty nemecký Opel, bude mať iste čo povedať do budúcnosti Alfa Romeo.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #PSA #Alfa Romeo #FCA
Články podľa značiek