Aj tak sa dá vyrovnať s kritikou.
Death Stranding určite nie je hrou, kde by sa boli názory jednotlivých redakcií veľmi zosúladené. Priemer na Metacritic je síce relatívne vyskokých 83, no čísla pri recenziách tak strieľajú od ultimátnych 10/10, cez stredne hodnotených 68/100 od portálu IGN až po 40/100 od uznávaného portálu Giant Bomb. A o úplne najnižšom hodnotení sme už písali v samostatnom článku.
Prečítajte si tiež
Najhoršia recenzia na Death Stranding: Je to nenapraviteľný odpad
Šéf štúdia Kojima Productions má však na túto disproporciu v recenziách svoju vlastnú teóriu. A podelil sa s ňou s talianskym magazínom Tgcom24. Podľa neho u amerických redakcií zažívajú väčší úspech strieľačky a to je dôvodom nižších hodnotení.
„Musím skonštatovať, že hra dostávala vysoké známky, hlavne v Európe a Japonsku. Tu v USA sme však čelili silnejšej kritike. Možno preto, že je to ťažká hra na porozumenie pre určitý typ kritikov a divákov. Američania sú veľkými fanúšikmi FPS hier a Death Stranding ňou nie je – lieta totiž vyššie.“
„Vždy som chcel tvoriť nové veci a spory a diskusie sú v poriadku, no musím povedať, že napríklad Taliani a Francúzi majú iný umelecký cit, ktorý im umožňuje oceniť tento veľmi originálny produkt nie len vo videohrách, ale aj vo filmoch.“
Death Stranding obsahuje podľa jeho slov boj, no nie je to hlavná aktivita, ktorú v hre hráči vykonávajú – na rozdiel od ostatných hier. A v tomto smere plánuje pokračovať a popri tom zmazať rozdiel medzi nezávislým štúdiom a AAA hernou produkciou.
No nevieme. Na jednej strane obdivujeme Hideovu odvahu nepriamo povedať, že Američania sú príliš jednoduchí na to, aby hru pochopili, no na strane druhej nie je Death Stranding prvou hrou, ktorá nekladie dôraz na streľbu (ehm Journey s hodnotením 93/100).