Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
31. 10. 2019 19:56 − 24018× − 53

Ott Tänak podepsal u Hyundai na dva roky

Čerstvý mistr světa neprodloužil spolupráci u Toyoty a přestoupil k Hyundai. Dojde tím na otevření dalších jezdeckých rošád?

Je tomu necelý týden, co jsme informovali o tom, že Ott Tänak přestupuje k Hyundai a dnes máme tuno informaci, která se od té doby hojně diskutovala na fórech, oficiálně potvrzenu. Dokonal se tak přestup, o kterém možná ještě před půlrokem nikdo nepřemýšlel ani v divokých snech, ale od letošní Rally Sardegna, kde Yaris připravil Tänaka o vítězství, se začaly objevovat nesmělé informace o tom, že se nad vztahem Toyoty a Tänaka objevují mráčky. No a nyní, když už Estonec vybojoval jezdecký titul, mohlo přijít oznámení o rozchodu a o tom, že nový mistr světa absolvuje následující dvě sezóny MS za volantem i20 WRC. Tím pádem Hyundai opět naplňuje strategii, kterou jsme již na začátku prázdnin pojmenovali jako styl a teď si váš kúpím všecky," protože Tänak posílí již tak silnou jezdeckou sestavu Thierry Neuvilla, Dani Sorda, Sébastiena Loeba a Andrease Mikkelsena.


foto: Autosport.com

"Přestupem k Hyundai od sezóny 2020 jsem opravdu nadšený. Andrea Adamo nastínil opravdu slibnou vizi pro tyto roky a tato vize navíc souzní s mýma budoucíma ambicema. Je pro mě tedy velkou ctí přestoupit k Hyundai v zajímavých fázích kariéry mě jako jezdce a Hyundai jako týmu," říká pro oficiální tiskovku Hyundai Ott Tänak a dále dodává, "velmi respektuji to, čeho tým dosáhl, mnoho sezón jsme se spolu ve vyrovnaných soubojích potkávali na tratích. Hyundai byl vždy konkurenceschopným a nyní bude zajímavé až uvidím, jak to funguje uvnitř. Jezdecká sestava je opravdu dobrá a jsem zvědavý, čeho ve společných sezónách dosáhneme," dodává estonský jezdec.

Jak se dá očekávat, za Hyundai v příští sezóně pojedou dva jezdci – Neuville a Tänak kompletní šampionát, o zbytek se nejspíše ve třetím autě podělí Loeb se Sordem. To ostatně potvrzují slova Andrei Adama: "Pro sezónu 2020 máme čtyři jisté posádky. Thierry a Ott pojedou vše a Dani se Sébastienem se budou dělit o třetí auto. Je to silná a inspirující jezdecká sestava, která jistě nastaví pořádně vysoko laťku našim cílům. Navíc nadále vedeme jednání s Andreasem Mikkelsenem a Craigem Breenem, abychom zjistili, zda najdeme společnou řeč ohledně spolupráce v MS pro příští rok, " popisuje plány Hyundai motorsport jeho šéf a dodává k podpisu Ott Tänaka, "dvouletá smlouva s ním demonstruje zájem pokračovat v MS a ukazuje ambice týmu v MS. Letos jsme byli součástí velmi těsného boje o titul. Podpisem Otta s Martinem budeme i nadále na čele závodů v nadcházejících letech. Ott je výjimečný talent, což jsme ostatně všichni mohli vidět, protože mu nechybí rychlost ani spolehlivost na všech površích a jistě tak bude velkým přínosem pro Hyundai motorsport, uzavírá Andrea Adamo.

Komentářů celkem: 53
1. 11. 2019 11:50
0 0
Tady ale pisou neco uplne jineho: https://sportschunky.com/money/wrc-rally-drivers-salaries/

Ze stejneho zdroje asi ve svem prispevku cerpal i phoenix088.
1. 11. 2019 11:53
0 0
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal nokian
Pánové, pokud jste poslední dva roky sledovali pozorně i testy před závody, tak Toyota je technicky jasně nejlepší. Už to tady bylo zmíněno, to auto jede jak vlak po kolejích. A ve spojení se schopnostmi Otta to nemohlo dopadnout jinak než titulem. Ford Sebastien téměř dokonale natestoval a těchto technických limitů využil Elfyn na powerstage v Katalánsku - to bylo evidentní. Proto bych si osobně uměl představit sestavu Ogier/Mikkelsen/Evans u Fordu a Latvala/Rovanperä/Meeke (alternace Breen) u Toyoty. Citroën nezmiňuju, protože i ta letošní sezóna nejenom vyzněla, ale i vypadala jako derniérní. To, že se před posledním závodem snažili "intenzívně" testoval, byla jenom demonstrace sponzorům, že na to (úplně) nes.rou.
Chybí mi tam Suninen, rozhodně bych toho kluka ještě nezatracoval.
Pravda, pravda. Tedy varianta alternace Evanse na šotolině. Nechat volného Mikkelsena, který je nyní "levný" a má "ochotu spolupracovat" s Ogierem nemá logiku - Malcolm by si tak vykompenzoval vyšší náklady s Ogierem. A co hlavně, měl by čtyři jezdce, které může jakkoliv kombinovat a kalit oběma asijským fabrikám vodu.smajlík
1. 11. 2019 11:57
0 0
Původně napsal Koník
Tady ale pisou neco uplne jineho: https://sportschunky.com/money/wrc-rally-drivers-salaries/

Ze stejneho zdroje asi ve svem prispevku cerpal i phoenix088.
V tomto zdroji je hodně nepřesností a nemyslím si, že je až tak relevantní.
1. 11. 2019 12:22
0 0
Původně napsal Ruba
Roční plat:
Sébastien Ogier 6 mil. EUR
Thierry Neuville 3 mil. EUR
Sébastien Loeb 3 mil. EUR
Jari-Matti Latvala 1,5-2 mil. EUR
Esapekka Lappi 1,5-2 mil. EUR
Andreas Mikkelsen 1,5-2 mil. EUR
Ott Tänak 1,5 mil. EUR
Dani Sordo 1 mil. EUR
Kris Meeke 0,7-0,8 mil. EUR
Elfyn Evans 0,2-0,3 mil. EUR
Teemu Suninen 0,2-0,3 mil. EUR
Zdroj a rok? V loňském roce jsem četl jiné sumy.
1. 11. 2019 12:26
0 0
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal Ruba
Roční plat:
Sébastien Ogier 6 mil. EUR
Thierry Neuville 3 mil. EUR
Sébastien Loeb 3 mil. EUR
Jari-Matti Latvala 1,5-2 mil. EUR
Esapekka Lappi 1,5-2 mil. EUR
Andreas Mikkelsen 1,5-2 mil. EUR
Ott Tänak 1,5 mil. EUR
Dani Sordo 1 mil. EUR
Kris Meeke 0,7-0,8 mil. EUR
Elfyn Evans 0,2-0,3 mil. EUR
Teemu Suninen 0,2-0,3 mil. EUR
Zdroj a rok? V loňském roce jsem četl jiné sumy.
http://www.rally-mania.cz/news.php?id=18752
1. 11. 2019 12:39
0 0
Původně napsal nokian
Původně napsal Koník
Tady ale pisou neco uplne jineho: https://sportschunky.com/money/wrc-rally-drivers-salaries/

Ze stejneho zdroje asi ve svem prispevku cerpal i phoenix088.
V tomto zdroji je hodně nepřesností a nemyslím si, že je až tak relevantní.
Teď na to koukám, že je v nadpisu tabulky sice 2019, ale spousta jezdců je uvedena v jiných týmech (předtím jsem si toho na mobilu nevšiml). Částky z Rally Mania budou asi blíž realitě. Ale stejně bych se divil, kdyby Tanak měl menší plat než Latvala.
1. 11. 2019 12:53
0 0
Původně napsal Koník
Původně napsal nokian
Původně napsal Koník
Tady ale pisou neco uplne jineho: https://sportschunky.com/money/wrc-rally-drivers-salaries/

Ze stejneho zdroje asi ve svem prispevku cerpal i phoenix088.
V tomto zdroji je hodně nepřesností a nemyslím si, že je až tak relevantní.
Teď na to koukám, že je v nadpisu tabulky sice 2019, ale spousta jezdců je uvedena v jiných týmech (předtím jsem si toho na mobilu nevšiml). Částky z Rally Mania budou asi blíž realitě. Ale stejně bych se divil, kdyby Tanak měl menší plat než Latvala.
I já.
1. 11. 2019 14:22
1 0
Pred 2 lety, kdy se podepisovala smlouva, byl Tanak tymova dvojka Fordu, ktera s tim casto v rozhodujicich momentech prastila. Zatimco JML tymova jednicka, ktera Toyotu dostala na spicku. Tanak si podle dotycnyho clanku vydelal za pul sezony jeste skoro jednou tolik v pohyblivy slozce, prijde mi to celkem odpovidajici.
Predpokladam, ze Toyota by urcite neco nasypala, ale asi si nemuze dovolit to, co Hnujdaj, kterej premluvi duchodce k nastupu do prace platem vyssim, nez ma uradujici mistr sveta. Kazdopadne jsem nikdy nefandil nejbohatsimu tymu, ta znacka mi neni sympaticka ani v civilu, a jejich strategie, kdy vyhrajou az potom, co skoupej vsechnu konkurenci, dava sportu dost na prdel. Pristi sezonu preju Ogimu, pokud si ho teda Adamo nekupi taky.
1. 11. 2019 15:50
0 0
Souhlasím, že pokud byl před 2 lety ve smlouvě sjednán fixní plat na oba roky bez možnosti zvýšení na základě výsledků sezóny 2018, tak by to smysl dávalo. Ale tu pohyblivou složku by JML asi dostal taky, pokud by letos vyhrával, to bych úplně nebral jako argument smajlík
1. 11. 2019 17:38
0 0
Původně napsal Kenny_pce
Pred 2 lety, kdy se podepisovala smlouva, byl Tanak tymova dvojka Fordu, ktera s tim casto v rozhodujicich momentech prastila. Zatimco JML tymova jednicka, ktera Toyotu dostala na spicku. Tanak si podle dotycnyho clanku vydelal za pul sezony jeste skoro jednou tolik v pohyblivy slozce, prijde mi to celkem odpovidajici.
Predpokladam, ze Toyota by urcite neco nasypala, ale asi si nemuze dovolit to, co Hnujdaj, kterej premluvi duchodce k nastupu do prace platem vyssim, nez ma uradujici mistr sveta. Kazdopadne jsem nikdy nefandil nejbohatsimu tymu, ta znacka mi neni sympaticka ani v civilu, a jejich strategie, kdy vyhrajou az potom, co skoupej vsechnu konkurenci, dava sportu dost na prdel. Pristi sezonu preju Ogimu, pokud si ho teda Adamo nekupi taky.
Tänak s tím praštil v roce 2017 pouze jednou v Polsku. No a pokud jsem dobře počítal, tak z 222 závodů měl pouze 13 havárií. Za mě slušnej oddíl.
1. 11. 2019 20:27
0 0
Původně napsal Mitfára
Původně napsal Kenny_pce
Pred 2 lety, kdy se podepisovala smlouva, byl Tanak tymova dvojka Fordu, ktera s tim casto v rozhodujicich momentech prastila. Zatimco JML tymova jednicka, ktera Toyotu dostala na spicku. Tanak si podle dotycnyho clanku vydelal za pul sezony jeste skoro jednou tolik v pohyblivy slozce, prijde mi to celkem odpovidajici.
Predpokladam, ze Toyota by urcite neco nasypala, ale asi si nemuze dovolit to, co Hnujdaj, kterej premluvi duchodce k nastupu do prace platem vyssim, nez ma uradujici mistr sveta. Kazdopadne jsem nikdy nefandil nejbohatsimu tymu, ta znacka mi neni sympaticka ani v civilu, a jejich strategie, kdy vyhrajou az potom, co skoupej vsechnu konkurenci, dava sportu dost na prdel. Pristi sezonu preju Ogimu, pokud si ho teda Adamo nekupi taky.
Tänak s tím praštil v roce 2017 pouze jednou v Polsku. No a pokud jsem dobře počítal, tak z 222 závodů měl pouze 13 havárií. Za mě slušnej oddíl.
Tabulky ti neřeknou vše. Doteď si pamatuji, že loni Tanak často defektil po nárazech do břehů a chybách , a pak končil kolem 10. místa. Ale to v tabulkách nenajdeš. Každopádně ale letos si titul zasloužil.
1. 11. 2019 20:52
0 0
Kenny, s druhým odstavcem absolutní souhlas, včetně poslední věty. smajlík
1. 11. 2019 21:55
0 0
Původně napsal Kenny_pce
Pred 2 lety, kdy se podepisovala smlouva, byl Tanak tymova dvojka Fordu, ktera s tim casto v rozhodujicich momentech prastila. Zatimco JML tymova jednicka, ktera Toyotu dostala na spicku. Tanak si podle dotycnyho clanku vydelal za pul sezony jeste skoro jednou tolik v pohyblivy slozce, prijde mi to celkem odpovidajici.
Predpokladam, ze Toyota by urcite neco nasypala, ale asi si nemuze dovolit to, co Hnujdaj, kterej premluvi duchodce k nastupu do prace platem vyssim, nez ma uradujici mistr sveta. Kazdopadne jsem nikdy nefandil nejbohatsimu tymu, ta znacka mi neni sympaticka ani v civilu, a jejich strategie, kdy vyhrajou az potom, co skoupej vsechnu konkurenci, dava sportu dost na prdel. Pristi sezonu preju Ogimu, pokud si ho teda Adamo nekupi taky.
Toyota má peněz dost. Ale ty největší finance jdou na okruhy. WEC je pro Gazoo racing pravděpodobně jednička, mají tam hybridy které jsou drahé jako prase a to ještě platili 2 sezóny Alonsa.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!