MojAndroid

Bankové aplikácie na správu vlastného účtu sú dnes úplne bežným štandardom. Začali sa dokonca stávať určitou formou reklamy, kedy je hodnotenie aplikácie a jej funkcie možné použiť na prilákanie zákazníka. Je však povedané všetko a pravdivo?

ČSOB a jej hodnotenie „najlepšieho“

Stránka jednej zo slovenských bánk, ktorou je ČSOB, má celkom presvedčivú reklamu určenú pre záujemcov o účet Pohoda. Uvádza totiž na svojom webe, že ČSOB SmartBanking je najlepšie hodnotenou bankovou aplikáciou. Banka sa vyjadrila o klientmi najlepšie hodnotenej bankovej aplikácii ČSOB Smart Banking nasledovne:

„Výsledok hodnotenia bankových mobilných aplikácií bol spracovaný na základe hodnôt zo dňa 20. 8. 2019. Hodnoty pochádzajú z App Store (obchod s aplikáciami pre zariadenia s operačným systémom iOS a Mac OS X, ktorý je prevádzkovaný spoločnosťou Apple) a z Google Play (obchod s aplikáciami pre zariadenia s operačným systémom Android).

Hodnotenie sa týkalo 12 bankových mobilných aplikácií bánk so sídlom na Slovensku. Výsledky hodnotenia sú priemerom z oboch hodnotení na App Store a Google Play.“

A čo je dôležité, ČSOB v tomto smere nerozlišuje medzi verziou určenou pre iOS alebo pre Android. Obe sú rovnako propagované a majú identické označenie, ktoré je definované cez odkaz priamo do App Store alebo do Google Play.

Kde je teda pravda?

Je skutočne ČSOB aplikácia SmartBanking najlepšia na trhu? Platí vzorec, ktorý banka použila na zdôvodnenie svojho označenia a výpočtu ako najlepšie hodnotená aplikácia?

Čo ak priemer nepustí?

Ak by sme aplikovali metodiku použitú ČSOB dnes, tak si stačí zobrať konkurenčnú aplikáciu od Prima banky s názvom Peňaženka dnes. Zistíme, že jej skóre v Google Play je 4,5 a v App Store je to 4.0. Rovnako dnes má ČSOB svoje hodnotenie v identickom poradí obchodov, ako je to uvádzané pre Prima banku na hodnote 3,7 (Google Play) a 4,7 (App Store). Aplikované priemerom, ako to uvádza ČSOB k dnešnému dňu, je na tom Prima banka lepšie a teda jej aplikácia je lepšie hodnotená.

Ako je vidieť, ČSOB zvolila veľmi zvláštny model svojej propagácie. Až pri detailnom skúmaní ich webovej stránky je možné zistiť, ako sa dopracovali k danému „titulu“ a tiež fakt, že ho uvádzajú spätne k dátumu 20. augusta tohto roka. Samotná hlavná stránka však nič také zákazníkovi nepíše, ani ho na to jasne neupozorňuje. A to napriek faktu, že aj zvolením ich vlastnej metodiky, dnes (16.októbra 2019) aplikácia ČSOB nie je najlepšie hodnotenou aplikáciou.

ČSOB sa chváli najlepším hodnotením od používateľov. Aplikácia v Obchode Play má len 3,7 hviezdičiek, lepšie hodnotenie má George, VÚB, Tatra banka, 365.banka či mBank.

A to musíme ešte zobrať do úvahy fakt, že je rozdiel medzi hodnotením v rámci Google Play a v rámci iOS. Sú to samostatné komunity a aj počty zákazníkov, ktorí využívajú Android a iOS je výrazne odlišný. Vačšina používa Android aplikáciu. A tiež nezabúdajme, že hodnotenie sa môže meniť každý týždeň. Zároveň je tu otázka, dokedy bude ČSOB používať svoju výhru z augusta?

Útok na zmysly zákazníka

Často, a to nie je iba prípad ČSOB, sa používa spojenie najlepší, najsilnejší a podobne. Ak má zákazník na trhu možnosti, z ktorých sa ťažko vyberá, tak práve ponuka niečoho najlepšieho ho má presvedčiť. A pritom, ako uvádza aj príklad ČSOB, to v skutočnosti je nejasné až zavádzajúce konštatovanie.

Objektívne hodnotenie Smart Banka

Ak si vyberáte svoju banku podľa funkcií, ktoré ponúka, pomôže vám hodnotenie Smart Banka. Toto hodnotenie detailne porovnáva všetky funkcie bankových aplikácií a služieb, ktoré ponúkajú. Medzi najlepšie bankové aplikácie na Slovensku za rok 2018 patria aplikácie od Tatra banky, VÚB a 365.banky. Cenu sympatie získala SLSP s aplikáciou George.

Banky svoje aplikácie počas roka stále vylepšujú o nové funkcie a hodnotenie sa potom objaví aj v rebríčku Smart Banka Index.

zdroj foto: csobsmartbanking.sk

16.10.2019

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+