Medzi najväčšie udalosti veľtrhu IAA 2019 bezpochyby patrí odhalenie prvého elektrického Porsche. Nemecká automobilka ukázala na frankfurtskej pôde dva špičkové varianty, ktoré napriek absencii prepĺňania zdedili označenia Turbo/Turbo S známe z klasických produktov. Zuffenhausen teraz uvádza slabšiu verziu elektromobilu Taycan. No netreba sa báť, že by bola pomalá.

Aj v prípade vyhotovenia nesúceho prívlastok 4S zostáva výkon techniky nad úrovňou 500 koní. Ako už naznačuje tento štítok, poháňané sú opäť všetky kolesá. Na ne putuje štandardne najviac 390 kW (530 k). Akcelerácia z pokoja na 100 km/h trvá tomuto modelu rovné štyri sekundy, najvyššia rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Dojazd na jedno nabitie dosahuje oficiálne 407 kilometrov na základe cyklu WLTP.

Taycan dostal verziu 4S, ktorá určite nie je posledným členom modelového radu.
Zdroj: Porsche

Udávané čísla platia pre elektrický sedan vybavený technikou označovanou ako Performance Battery, v ktorej centre sú články schopné pojať 79,2 kWh elektriny. Taycan 4S si však bude možné kúpiť aj s jej vylepšenou verziou nesúcou prívlastok Plus. V tomto prípade je vrcholom pohonu hodnota 420 kW (571 k), kým akumulátor prevzatý z modelov Turbo s kapacitou 93,4 kWh predlžuje akčný rádius na 463 km.

Napriek odstupu v parametroch pohonu sa zrýchlenie ani maximálne tempo podľa oficiálnych údajov nemení. Medzi rozdiely ale patrí schopnosť rýchlonabíjania: klasický variant dokáže využiť najviac 225 kW, plusové exempláre môžu čerpať energiu aj z 270 kW stanice. Vďaka kompaktnejšiemu elektromotoru na zadnej osi by pritom mala byť novinka o niečo ľahšia než „prepĺňané“ odrody. Nejaké kilá zmenšenie agregátu iste prinieslo, ale presnú hodnotu nepoznáme.

Prvé exempláre nového modelu majú klienti značky dostať v januári.
Zdroj: Porsche

Od silnejších súrodencov sa Porsche Taycan 4S navonok odlišuje označením pod zadnými svetlami a dvojfarebnými 19-palcovými diskami kolies s centrálnym prekrytím. Spodnú časť bodykitu má okrem toho vyhotovenú v čiernej farbe namiesto odtieňa karosérie. V interiéri sa toho veľa neudialo, odlišnosti sa týkajú najmä vybavenia.

Tým najvýznamnejším rozdielom medzi modelom 4S a skôr predstavenými variantmi je kúpna cena. Na domácom trhu si Zuffenhausen za tento elektromobil plánuje pýtať v základe 105 607 eur, čo je o poriadny kus menej než v prípade verzii Turbo. Výšku príplatku za techniku Performance Battery Plus firma nespresnila. Objednávky však už začína prijímať, dodanie prvých kusov modelu Taycan 4S sľubuje Porsche na január.