Čas čítania 0:00
Dominik Vetrák

Zlatokopky na čele so sexy 50-ročnou Jennifer Lopez nadrogujú podnikateľov, len aby ich okradli (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY
Uložiť Uložené

Hustlers sa dostalo do našich kín. Stojí však film za cenu lístka?

Hustlers je drámou natočenou podľa skutočných udalostí. Koľko z toho sa skutočne stalo nás ale trápiť nebude. Namiesto toho sa pozrieme na kvality samotnej snímky. Jej premisa a herecké zoskupenie by nám po oznámení vôbec nehovorili, že sa dočkáme kvalitného počinu. Opak je však pravdou.

Hustlers hovorí príbeh partičky šikovných striptérok, ktoré sa rozhodli rozbehnúť výnosný obchod s bohatými klientami z Wall Street. Celé to vymyslí a naplánuje exotická tanečnica Ramona (Jennifer Lopez) a čerstvá posila klubu Destiny (Constance Wu), ktorá sa práve zdokonaľuje v umení tancovať pri tyči.

Okrem toho sa od svojich skúsenejších kolegýň učí, ako sa popri tanci dostať hlboko do vreciek bohatých zákazníkov. Nakoniec sa to dostane až k zdrogovaniu svojich klientov a ich následnom okrádaní o celé desaťtisíce dolárov.

Mňa by ešte zaujímalo, aké bezpečnostné opatrenia mali banky v USA. To bolo také jednoduché premiestniť desaťtisíce dolárov v jeden deň? Po telefonáte? Film sa však na to nepýta, a tak to ďalej rozoberať nebudeme ani my. Zlatokopky majú síce takmer 2 hodiny, no obehnú ti ako voda. Obzvlášť prvá polovica snímky naberie rýchle tempo, počas ktorého sa budeš zabávať buď na občasnom vtipe alebo pohľadom na krásne tanečnice a skvelú klubovú/rodinnú atmosféru, ktoré navodili. Fanúšikovia Ushera a Nicki Minaj dostanú taktiež malé potešenie, no je jasné, že najviac si túto snímku užijú páni.

Pozerať sa na tanečné kreácie sporo odetých herečiek a profesionálnych tanečníc je skutočne okúzľujúce, a to obzvlášť v prípade Jennifer Lopez. 50-ročná multitalentovaná umelkyňa sa o seba evidentne stará a na plátne je to vidieť, keďže schová do vrecku hociktorú zo svojich kolegýň. Nie je to však iba o sexepíle striptérok. Režisérka Lorene Scafalia (napísala si aj scenár), dokázala zo svojich zverenkýň dostať skvelé herecké výkony.

Okrem skvelej J. Lo musíme pochváliť výbornú Constance Wu, ktorá je zároveň hlavnou postavou filmu. Rovnako ako v prípade všetkých tanečníc, aj v tomto prípade nás film posúva smerom k pochopeniu či sympatiám k zlodejkám. Počas celého filmu nám režisérka ukazuje ich útrapy a snaží sa zdôvodniť ich konanie (možno nie ospravedlniť, ale aj tak...). Trochu ma to vytrhávalo, keďže slečny zámerne ubližovali na zdraví, okrádali a v niektorých prípadoch aj ničili životy svojich klientov.

Ich motivácie sú v tomto prípade nepodstatné. Tu nešlo o pomoc so živobytím a krádeže pár stoviek dolárov. Neokrádali ani inštitúcie či ľudí, ktorým by tie peniaze nechýbali. Kvôli nim sa rozpadali firmy, rodiny, plány na dôchodok a celoživotné úspory. A je ti asi jasné, kde tie peniaze končili. To je však jediným negatívom, jediným faktorom, ktorý by som filmu dokázal vyčítať.

Úspešne sa pohral so svojimi ambíciami a splnil základné požiadavky pre to, aby sa diváci v kinách bavili. Zároveň však potešili kritikov (najmä v USA). Hustlers je dobre natočené, ešte lepšie zahraté a v kine dokáže pobaviť. Režisérka navodila príjemné tempo, vytvorila skvelú chémiu medzi postavami a nezabudla ani na pánske osadenstvo (v kine však zrejme nájdeš oveľa viac žien).

Zlatokopkám udeľujem šesť a pol boda z desiatich. Hustlers je totiž zábavnou jednohubkou, ktorej niet veľmi čo vytknúť. Po projekcii som uvažoval o sedmičke, ale snímka mi z hlavy takmer okamžite vyfučala a nemám dôvod sa k nej vracať. Ak by som mal byť úprimný, nebyť tých krásnych žien, celková atraktivita drámy by klesla. A my predsa nemôžeme dvíhať hodnotenia len pre vzhľad herečiek.

Priemerné hodnotenie čitateľov
Tvoje hodnotenie
Aké hodnotenie by si dal ty?