Podobný príbeh postihuje čoraz viac miest a predovšetkým dedín, ktoré sa donedávna pýšili vlastnou pobočkou banky. Podobne sa správa väčšina ostatných peňažných domov. „Dôvodom zatvorenia pobočky je predovšetkým to, že klesne záujem ľudí navštevovať ju a pobočka v danej lokalite stratí svoje opodstatnenie,“ uvádza hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.

Na návštevnosť podľa nej vplýva viacero faktorov, ako je presun či zrušenie podnikov, ktoré sú významným zamestnávateľom, odchod mladých ľudí za prácou z obcí do miest, ale najmä nárast využívania digitálneho bankovníctva.

Do roku 2016 pribúdali

Výrazné skresávanie počtu kontaktných miest sa začalo v roku 2017. Naopak, v predchádzajúcich piatich rokoch sa ich množstvo každoročne zvyšovalo. Na konci roku 2016 mali banky na Slovensku celkovo 1 293 pobočiek a iných klientskych pracovísk. Koncom roka 2017 ich bolo 1 233 a na konci minulého roku 1 174. Pád pokračoval aj v tomto roku. Na konci júna mohli klienti využívať 1 152 pobočiek. Za dva a pol roka ich celkovo ubudlo 141.

Masívne rušenie pobočiek prišlo v čase, keď začala Národná banka Slovenska obmedzovať poskytovanie úverov s cieľom znížiť rastúce zadlženie. Banky v poslednom období profitovali najmä z toho, že 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa