Markíza vs. JOJ: Ktoré novinky sú hitmi a ktoré sa nechytili
2.10.2019 18:30
akt. 29.09.2020 05:26

Markíza vs. JOJ: Ktoré novinky sú hitmi a ktoré sa nechytili

Zdroj: Aktuality.sk
Uložiť článok
Komerčné televízie Markíza a JOJ majú za sebou prvý mesiac ostrej jesennej sezóny. Je už teda jasné či vo svojej ponuke stavili na tie správne novinky a ako sa chytili už osvedčené tituly.

Pondelky víťazí Markíza vďaka dvojici Susedia a Farma. Posledné dva týždne síce populárny sitkom predviedol pomerne ostrý pohyb, keď jeho podiel dosiahol najprv takmer 28 percent a o týždeň neskôr necelých 24 percent, no aj tak zostal trhovým víťazom.

JOJ-ka ale nie je až tak vzdialená konkurencii. Aj v novej sezóne sa totiž môže spoľahnúť na Inkognito s Vladom Voštinárom. Posledný septembrový pondelok dosiahla prvá vysielaná epizóda podiel necelých 23 percent, druhá cez 17 percent.

Hlavným ťahákom Markízy ale zostávajú podvečerní Oteckovia, ktorí bez problémov prekonávajú podiel 30 a viac percent nielen v pondelok, ale ktorýkoľvek deň počas pracovného týždňa.

Nedovolia tak dýchať konkurenčnej cooking šou Moja mama varí lepšie ako tvoja, ktorá je zatlačená na podiely okolo 12-14 percent.

Extrémne premeny vo vedení, Delukse sa drží

Dva utorky proti sebe stáli Sestričky s novou epizódou II. sezóny a dvojdielna podoba filmovej Trhliny. Zatiaľ čo seriál Markízy sa podielovo priblížil k 25-tim percentám, Trhlina mala našliapnuté k podielu 21 percent.

Je tak zrejmé, že Markíza nebude váhať a fanúšikovia Sestričiek sa už dnes môžu pripravovať na tretiu sériu.

S tým však zrejme nemôžu rátať diváci, ktorí si obľúbili komediálny seriál TV JOJ - Ministri. Ten si v utorok 24. septembra pripísal podiel len necelých 13 percent.

Stredajšie večery sa na čele rebríčka sledovanosti udomácnili Extrémne premeny Slovensko - Druhá šanca na život, ktoré mali naposledy podiel 26 percent. Od prvej časti druhej série, ktorá sledovanosťou nepresvedčila, tak táto reality šou opäť jasne dominuje.

Ani seriál Delukse však rozhodne nepatrí medzi prepadáky. Zatiaľ posledná epizóda získala podiel viac ako 19 percent. Vrásky JOJ-ke tak skôr robí nasledujúca talk-šou Čau Lujza. Tá dosiahla v tento deň na podiel 16 percent.

Horná Dolná má pokračovanie isté

Dych nestráca ani komediálny seriál Horná Dolná. Jeho ostatná časť priniesla Markíze podiel takmer 26 percent. Jeho tvorcovia si tak môžu byť istí, že bez práce neostanú ani v novom roku.

Hornej Dolnej v tomto čase konkuruje opäť Inkognito. Jeho časť vysielaná 26. septembra sa podielovo blížila k 19-tim percentám.

Bolo by tak nosením dreva do lesa konštatovať, že šou Vlada Voštinára má svoje miesto v programe TV JOJ isté aj v budúcnosti.

Piatky mieša kartami aj Jednotka

Piatky Markíza vyhradila týždňovému zavŕšeniu reality šou Farma a neurobila chybu. Svedčí o tom aj podiel 23 percent, vďaka ktorému bola v čase vysielania farmy trhovou jednotkou.

Ide pritom o večer, kedy do súboja komerčných staníc prehovára výraznejšie aj Jednotka. Tá v tomto čase vysiela šou Milujem Slovensko a s ostatnou epizódou bodovala pri podieli takmer 18 percent.

Predbehla tak aj film na TV JOJ - Úkryt v ZOO. Ten podielovo siahal na 15 percent.

Spoľahlivé výkony veľkých šou

Ostatná sobota bola jasne v znamení JOJ-ky a jej šou Česko Slovensko má talent, ktorá v tento deň ulovila podiel viac ako 30 percent. Markíze nezafungoval film Atomic Blonde s podielom necelých 13 percent.

Kontroverzná zoznamka Take Me Out ale nevie vyťažiť z nadpriemerného podielu Talentu. Svedčí o tom jej podiel pod 15 percent a je tak kandidátom na definitívny odchod z televízneho éteru.

Veľká jesenná šou funguje aj Markíze. Posledné septembrové vydanie Tvoja tvár znie povedome sa podielovo zastavila tesne pod 27 percentami.

Ako divácky magnet sa ale ukázal aj film Veľký čínsky múr. Ten pre JOJ-ku vybojoval podiel cez 25 percent.

Pridajte si Aktuality do svojho kanála správ Google.