Autá

Ferrari vstáva z popola

"Taliansky tím bol v skutočnom boji o titul naposledy v roku 2012. Odvtedy majú zlú techniku alebo si titul prehrajú sami. "

Anton Krajčoviech, 25. septembra 2019 13:00
Nemecký pilot Formuly 1 Sebastian Vettel na Ferrari vyhral Veľkú cenu Singapuru, 15. preteky seriálu F1 v nedeľu 22. septembra 2019. Foto: TASR/AP
Prvá polovica sezóny bola pod nadvládou Mercedesu, najmä Lewisa Hamiltona. Z dvanástich pretekov vyhral nemecký tím desať. Po letnej prestávke, ktorá predeľuje dve časti sezóny má Mercedes vo Ferrari viac ako vyrovnaného súpera. Ferrari vyhralo posledné tri preteky, Mercedes ani jedny.

Taliani mali v prvej polovici sezóny výkonný motor, no absolútne nezvládli prácu s pneumatikami. Nevedeli ich zahriať a tento problém negoval výhodu dobrej pohonnej jednotky. Túto komplikáciu sa podľa britských motoršportových médií snažili riešiť od marca da júla.

Cez prestávku ,v auguste, sa rozhodli ísť inou cestou. Zlepšili motor a tak vykompenzovali svoje nedostatky. Prvá dva preteky, v Belgicku a Taliansku, boli na vysokorýchlostných okruhoch a súperom prekvapivo ušli.

V Antverpách získal mladý Charles Leclerc na Ferrari prvé víťazstvo v sezóne, aj keď ho v závere začal Lewis Hamilton sťahovať. Úspech zopakoval aj v Monze, domácom stánku Ferrari kde inú ako červenú farbu neuvidíte. Talianska hymna hrala na Monze prvýkrát od roku 2010, keď tam zvíťazil Fernando Alonso.

Na snímke fanúšikovia Ferrari, ktorí oslavujú víťazstvo Charlesa Leclerca na VC Talianska 2019. Foto: FB/Scuderia Ferrari


Kolotoč sa ďalej presunul do ázijského Singapuru, ktorý je Monakom východu. Preteky priamo v uliciach honosného mesta. Kľukatá a pomalá trať, na ktorej Ferrari nemalo mať šancu. Leclerc, ktorý je zhodou okolností Monačan, však išiel v kvalifikácii na úplnej hrane možností, vykompenzoval stratu v zákrutách na krátkych a rovných častiach trate.

Postup v pretekoch bol jasný, ísť pomaly a nenechať sa predbehnúť, aby boli všetci pokope. Zámerom bolo dosiahnuť, aby nikto za Leclercom nemohol počas jeho zastávky poriadne šliapnuť na plyn a „podbehnúť ho“. Táto stratégia by síce priniesla víťazstvo Leclercovi, no jeho tímový kolega, Vettel, by sa z tretieho miesta prepadol, prinajlepšom by tam ostal.

Stratégovia tímu, ktorí sú posledné roky vo svete Formuly 1 príkladom toho, ako nevykonávať svoju prácu, zrejme tiež cez leto trénovali. Vettela hnali dopredu, zatiaľ čo Leclerca udržiavali cez vysielačku v rýchlom, no nie hraničnom tempe. Vo výsledku vzali Leclercovi víťazstvo, no ako tím dosiahli lepší výsledok.

Ferrari za posledný mesiac dokázalo, že môže byť rýchle všade. V kalendári už do konca roka nenájdeme vyslovene technický okruh, na ktorom by sa Ferrari malo trápiť. Otázkou je len to, či nie je Lewis Hamilton už príliš vpredu na to, aby došlo k nejakému boju o titul.

Komentáre