Bežných pasažierov sa zmeny netýkajú. Ročne tunel využije okolo 22 miliónov cestujúcich. Ľudia, ktorí sa budú snažiť po tvrdom brexite dostať na ostrovy vlakovou kyvadlovou dopravou, budú čeliť rovnakým prisťahovaleckým formalitám ako v súčasnosti, podotýka portál International Railway Journal.

Zelená a oranžová trasa

Zásadne sa však zmení situácia ohľadom nákladnej dopravy, dodáva portál. Eurotunnel plánuje zaviesť nové nariadenia vyžadujúce predbežné colné vyhlásenia o náklade colným orgánom na francúzskej aj britskej strane tunela skôr, ako s nákladom dorazia k terminálom.

Na tieto účely Eurotunnel zriadil na oboch koncoch nové zastávky pre nákladné vozidlá. Operátori tam majú v priebehu niekoľkých minút naraz skontrolovať 20 vozidiel. Po kontrole dostanú buď povolenie ísť „zelenou trasou“, teda ísť ďalej bez ďalších podrobnejších kontrol, alebo „oranžovou trasou“, ktorá zahŕňa ďalšie kontroly.

Zriadili colnú a sanitárnu oblasť s deviatimi inšpekčnými priestormi vo francúzskej obci Coquelles. V rámci nej vzniklo sto parkovacích miest pre náklad z Británie, o ktorom colníci rozhodnú, že bude vyžadovať ďalšie kontroly, vrátane fyzických. Na rovnakom mieste tiež prevádzkovateľ zabezpečil 240 parkovacích miest pre náklad, ktorý smeruje na ostrovy a ktoré vyžadujú kontroly.

Päťtisíc kamiónov denne

Čo sa týka železničnej nákladnej dopravy, tej by sa

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa