Prihlásené práce hodnotila odborná porota zložená zo 131 odborníkov v oblasti mediálneho plánovania a marketingovej komunikácie z radov zadávateľov, médií a reklamných i mediálnych agentúr.

Najviac kampaní na shortliste má český Triad Advertising CZ (7), nasledovaný slovenskými agentúrami Wavemaker Slovakia (4) a Elite Solutions (4). Po jednom shortliste majú ďalšie slovenské agentúry – Starmedia Co., Triad Advertising a Digiline.

Zo zadávateľov sa darilo najmä Plzeňskému Prazdroju (9) a O2 Slovakia (4).

Súťaží sa v piatich kategóriách podľa mediatypu (najlepšie využitie TV, printu, OOH, rádia a digitálnych médií), v dvoch prierezových kategóriách (Najlepšia veľká kampaň a Najlepšia malá kampaň) a v šiestich kategóriách Media&Insight (najlepší využitie dát, engagementu, influencera, multiscreeningu, real-time marketingu a najlepšia lokálna exekúcia globálnej kampane).

Súčasťou súťaže je aj jedna špeciálna kategória – Najodvážnejší počin. V nej budú ocenení autori a zadávatelia, ktorí prejavili odvahu a odhodlali sa vo svojej marketingovej komunikácii k riskantným riešeniam.

Tu majú nomináciu dve slovenské práce – agentúra Wavemaker Slovakia za Posledný bilbord Slovenskej sporiteľne a Elite Solutions za kampaň Nebuď pirát pre operátora O2.

Flema spoznala shorlist, dostali sa naň aj slovenské agentúry

Sajfa v kampani O2 Dátuj zodpovedne Zdroj: O2

Zároveň aj tento rok Flema vyhlási ocenenie Inovatívny autor (predtým Inovatívna agentúra), Inovatívny zadávateľ a Grand Prix za absolútne najlepšie hodnotenú kampaň.

„Tento ročník a jeho výsledky sú zaujímavé z niekoľkých pohľadov. Po prvé sme zaskočení počtom porotcov, ktorý prekonal aj naše optimistické predstavy. Je vidieť, že ak dostanú zadávatelia či agentúry možnosť sa inšpirovať, majú o to veľký záujem. Zároveň sme príjemne prekvapení kvalitou tohtoročných prihlášok, ktorá sa odráža i na vyššom priemernom hodnotení,“ interpretuje shortlist Hynek Cimoradský, managing partner usporiadateľa Flemedia.

Zaujímavé je podľa neho aj to, že na shortlist sa s výnimkou agentúry Wavemaker a slovenskej Starmedie neprebojovali žiadne „tradičné“ mediálne agentúry.

Súťaž každoročne dopĺňa aj medzinárodná konferencia Flema Media Conference, ktorá je zameraná na trendy v oblasti komunikácie, mediálneho plánovania a inovatívneho využitia médií. Tento rok sa koná vo štvrtok 26. septembra, priblíži efektívne plánovanie kampaní v dynamicky meniacom sa mediálnom prostredí.

Súťaž Flema usporadúvajú BigMedia, HyperCube, Nielsen-Admosphere a GolfDigest, mediálnym partnerom je MediaGuru. Slávnostné vyhlásenie výsledkov aktuálneho ročníka sa uskutoční vo štvrtok 24. októbra v Prahe. Minulý rok si ceny zo Slovákov odniesli agentúry Triad Advertising, Wavemaker aj Socialists.