Denník N

Ako na vyklikávanie platenej reklamy a vyklikávačov?

Vyklikanie platenej reklamy
Vyklikanie platenej reklamy

Na Slovensku máme nový jav vyklikávania platenej reklamy. V minulosti to bola bežná praktika väčšinou v USA ale v posledných rokoch sa to už dostalo aj k nám na Slovensko a celkovo do EU i ostatného sveta.

Zaznamenávam čím ďalej, tým vyšší podiel klikov, ktoré neprinášajú potrebné konverzie a len nemalé náklady.

Je to spôsobené prácou nekalej konkurencie priamym klikaním na platené reklamy aby Vám spôsobili vyššie náklady. Nie je nad dobrú konkurenciu.

Druhým a sofistikovaným spôsobom ako Vašu reklamu môže vyklikať konkurencia je softwarom, ktorý vyhľadáva práve Vaše reklamy a priamo na ne kliká.

Odhalenie je pomerne jednoduché avšak je mať potrebný prehľad v analytike.

Pomôže Vám k tomu napr. Google Analytics, kde je potrebné si všimnúť priemerný čas návštevy a uistiť sa môžete ak Vám výrazne klesne konverzný pomer a náklady na reklamu sa nezmenili. To znamená, že v minulosti ste zaznamenávali určitý počet konverzií za rovnaký náklad do reklamy – cena za konverziu (cost/conv.)

Ako analyzovať presne vyklikanie platenej reklamy?

  1. V Google Analytics je nízky čas strávený na eshope, napr. pár sekúnd (Priemerný čas na stránke)
  2. Miera opustenia eshopu je vysoká, udáva sa v %, ak je výška dosahujúca 80 a viac % (Miera opustenia stránky)
  3. V minulosti ste zo štatistických údajov mali určitý počet objednávok za deň, mesiac vs. rovnaký náklad na rozpočet na platenú reklamu. Bez výraznej zmeny Vám počet objednávok klesol. (dôvody môžu byť aj iné, napr. vznik novej konkurencie, ktorá si vytvára nové miesto na online trhu)

Ako odstrániť neplatné kliky, aby ste zbytočne neplatili naviac?

Zistiť IP adresy, ktoré sa opakujú analyzovať ich a ich zoznamu zakázať zobrazovať platené reklamy. Ak používate Google Analytics, je to skvelá pomôcka.

  1. Mnohé hostingové spoločnosti zaznamenávajú prístupy v logoch. Je to textový súbor, v ktorom máte zoznam všetkých IP adries, ktoré pristupovali na Váš eshop. Každý dobrý hosting, Vám tieto údaje rád poskytne. Následne Vás čaká pracná a dlhá práca v selekcii správnych a nevhodných IP adries ale odmena je na konci zaručená.
  2. Ďalším spôsobom ako eliminovať nevhodné kliky je použiť automatizovaný systém, ktorý permanentne vyhodnocuje a blokuje IP adresy, ktoré sú nevodné a len Vám zbytočne čerpajú Váš rozpočet.

Toto riešenie používam i Ja a šetrí to peniaze mojim klientom a mne pracovný čas. Efektivite a kvalite práce sa medze nekladú.

Oslovte svojich marketérov aby Vám zistili, či aj Vaše reklamy nie sú vyklikávané a neplytvajte svojimi nákladmi na reklamu, potom môžete zobrazovať reklamy len svojim zákazníkom a budete spokojný vy aj Vaši zákazníci.

 

Držím Vám palce a prajem mnoho úspechov pri zobrazovaní reklamy len Vašim zákazníkom.

 

 

 

Teraz najčítanejšie

Miloš Vargic

20 rokov v online marketingu, to je tak, keď je práca záľubou.