Dobré noviny
Volkswagen bude mať nové logo. Pozrite si, ako sa vyvíjalo počas rokov
Kristián Plaštiak
Kristián Plaštiak

Volkswagen bude mať nové logo. Pozrite si, ako sa vyvíjalo počas rokov

— Foto: Flickr

Nové logo automobilky je minimalistické. Nenechajte sa zmiasť obrázkom, jeho farba nie je iba čierna. Logo má viacero farebných prevedení, ktoré už onedlho uvidíte aj na našich cestách.

FRANKFURT NAD MOHANOM 12. septembra - Všetko musí napredovať, inak by to stagnovalo a stagnácia znamená zánik. Týmto heslom sa zrejme riadi aj nemecká automobilová spoločnosť Volkswagen, ktorá vznikla ešte v roku 1937. Na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom prišla s novým logom spoločnosti.

Nové logo hlása novú stratégiu

„Frankfurtský autosalón bude kľúčovým momentom pre novú strategickú orientáciu značky Volkswagen,“ povedal Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer značky Volkswagen Osobné automobily. „Plody našej práce budú s elektrickým modelom ID.3 a novým dizajnom viditeľné. Tešíme sa, že môžeme ‚New Volkswagen‘ prezentovať verejnosti.“

Ako informuje portál Stratégie, nový dizajn značky automobilky je výsledkom stratégie Transform 2025+, ktorou sa spoločnosť riadi od jesene 2015. Teraz prichádza na rad druhý krok, a tým je spustenie elektromobility a digitalizácie.

História znaku „ľudového vozidla“

Možno vás to prekvapí a budete úprimne šokovaní, ale prvé logo tejto automobilovej spoločnosti bolo obohatené o niekdajší symbol Nemeckej ríše - hákový kríž. Automobilka vznikla v roku 1937, teda v čase, kedy moc nad stredoeurópksou krajinou zvieral Adolf Hitler. Založili ju práve Nacisti, ktorí chceli, aby si obyvatelia Nemecka mohli zakúpiť automobily za prijateľné sumy.

1937-1939

Prvý znak Volkswagenu.
Prvý znak Volkswagenu. Foto: Wikimedia CC

1939-1945

Foto: Wikimedia CC

1945-1960

Po kapitulácii Nemecka a konci druhej svetovej vojny sa zo znaku vytratili všetky elementy, ktoré V a W obklopovali. Zostalo iba „srdce“ znaku v jednoduchom kruhu.

Foto: Wikimedia CC

1960-1967

V šesťdesiatych rokoch sa na scénu dostalo nové logo spoločnosti. Farba VW sa tentoraz otočila a celý kruh bol uzavretý v čiernom štvorci.

Foto: Wikimedia CC

1967-1978, 1978-1989, 1989-2000

V druhej polovici 20. storočia sa do loga po prvý raz vliala iná farba ako čierna a biela. Modrá sa stala symbolom pre Volkswagen, preto ju museli zakomponovať aj do znaku. Logá z rokov 1967-1978, 1978-1989 a 1989-2000 sú toho jasným dôkazom.

Foto: Wikimedia CC

2000-2012, 2012-2019

Na prelome tisícročí sa značka transformovala do trojrozmerného loga s realistickým tieňovaním. V roku 2012 bolo opäť redizajnované.

Foto: Wikimedia CC

2019-

Nové logo automobilky je minimalistické. Nenechajte sa zmiasť obrázkom, jeho farba nie je iba čierna. Logo má viacero farebných prevedení, ktoré už onedlho uvidíte aj na našich cestách.

Nové logo spoločnosti je o niečo minimalistickejšie.
Nové logo spoločnosti je o niečo minimalistickejšie. Foto: Volkswagen

Už ste čítali?