Great Wall, popredný výrobca športovo-úžitkových vozidiel (SUV) a pick-upov v Číne, aktuálne skúma odbyt a výrobu na zahraničných trhoch. Cieľom je rozšíriť vplyv firmy vo svete a zvýšiť zisky, keďže predaj vozidiel na domácom automobilovom trhu, najväčšom na svete, klesá.

Spoločnosť plánuje začať predávať SUV s označením WEY v Európskej únie o dva roky, povedal W. Ťien-ťün na okraj autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom s odkazom na prémiový model automobilky.

„V počiatočnej fáze plánujeme vyrábať autá v Číne a vyvážať ich do EÚ,“ vyhlásil a spresnil, že čínska spoločnosť má tiež v pláne vyvážať do Európy aj elektromobily a hybridné vozidlá. „Veríme, že keď v EÚ predáme viac ako 50-tisíc áut, začneme zvažovať výstavbu továrne,“ povedal.

Na otázku, či sa Great Wall Motor môže usilovať aj o získanie zahraničnej automobilky, vyhlásil, že jeho firma na vstup na nové trhy nepotrebuje novú značku.

Great Wall, ktorého najmasovejšie vyrábanou značkou je Haval, vyváža niektoré modely pick-upov do Talianska. V júni spustila spoločnosť výrobu v regióne Tula v strednom Rusku. Kapacita závodu je 80-tisíc automobilov ročne.

Great Wall nie je jediná čínska automobilka, ktorá zvažuje výrobu v Európe. Spoločnosť Geely už napríklad vlastní švédske Volvo a má tiež továrne v Bielorusku pre svoju vlastnú značku Geely. Great Wall je ale jednou z mála automobiliek v Číne, ktorá tento rok zaznamenala nárast predaja na domácom trhu, kde jej rivali už dlhšie zápasia so spomaľovaním alebo poklesom odbytu.

Firma za prvých osem mesiacov 2019 predala v Číne 624-tisíc vozidiel, o 5,79 percenta viac ako v rovnakom období minulého roka. W. Ťien-ťün v tejto súvislosti uviedol, že Great Wall je pripravená „ponúknuť ďalšie zľavy a posilniť reklamu“, aby si udržala podiel na čínskom trhu. Zisk spoločnosti však v 1. polroku klesol približne o 60 percent pre zmenu cenovej stratégie.