Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai Kona
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Môže mať Nissan X Trail len so spaľovacím motorom pohon všetkých kolies?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

CUPRA Tavascan. Budúcnosť s elektrickým pohonom

Novinky

9.9.2019

V rámci nadchádzajúceho prechodu od konvenčného pohonu do sveta elektrifikácie značka CUPRA nanovo definovala výkonnosť. Po premiére štúdie CUPRA Formentor s pohonom plug-in hybrid na jar tohto roku značka postúpila o krok ďalej víziou plne elektrického športového automobilu v podobe štúdie CUPRA Tavascan.

Jedinečná a špecializovaná značka teraz spojila svoju športovú DNA s najmodernejším elektrickým pohonom a sofistikovaným, emocionálnym, expresívnym dizajnom.

Výsledkom je štúdia CUPRA Tavascan, vozidlo konštruované pre nový segment, v ktorom sa a očakáva rast 15 % ročne – kupé SUV s elektrickým pohonom.

Štúdia Tavascan, ktorá je prvým modelom značky CUPRA s plne elektrickým pohonom, kombinuje siluetu päťdverového crossovera s charizmou SUV a eleganciou športového kupé. Proporcie vozidla determinuje použitý elektrický pohon bez lokálnych emisií.

Meno Tavascan je prevzaté z dediny v Pyrenejach, ktorá sa vyznačuje fascinujúcou scenériou a okolitou prírodou.

Hrany exteriéru
Dizajn karosérie kombinuje výkonnosť s efektivitou, čím prináša do segmentu ekologických vozidiel atletický vzhľad a dynamiku. Dizajn prednej časti karosérie zvýrazňuje elektrický pohon osvetleným logom CUPRA, umiestneným nízko v nárazníku, čo vytvára úplne odlišné vizuálne ťažisko. Každý aerodynamický prvok a otvor na vstup vzduchu zvyšuje efektivitu, pretože umožňuje aby vzduch plynulo obtekal karosériu alebo chladil batériu pohonu.

Prúdenie vzduchu je pri štúdii CUPRA elementom zásadného významu. Atleticky modelované blatníky zakrývajú 22-palcové pneumatiky na diskoch z ľahkej zliatiny turbínového tvaru, umožňujúce optimálne obtekanie kolies s minimálnym odporom.

Na zadnej časti karosérie zlepšuje aerodynamiku funkčný difúzor , ktorý súčasne vytvára emocionálny výraz výkonnosti. Dominantným prvkom na zadnej časti karosérie sú zadné skupinové svetlá, vzájomne prepojené po celej šírke a inkorporujúce svietiace červené logo CUPRA v strede.

Štúdia CUPRA Tavascan má karosériu lakovaná sofistikovaným lakom s efektom tekutého kovu. Vonkajší dizajn dopĺňajú farebne zladené karbónové prvky a  akcentujú detaily medenej farby.

Vnútorný pokoj
Modelované línie karosérie štúdie reflektuje aj kabína posádky. Interiér  kombinuje materiály a technologické koncepcie s otvoreným priestorom, pričom usporiadanie prvkov vytvára perfektnú harmóniu medzi orientáciou na vodiča a komfortom ostatných členov posádky.

Koncepcia interiéru využíva kontrastné farby, štrukturálny karbón a dynamické využitie technológie na vytvorenie odľahčene pôsobiacej kabíny high-end.

Po otvorení dverí posádku privíta difúzne ambientné osvetlenie z LED. Po nastúpení do kabíny vodiča a spolujazdcov obklopí emocionálne prostredie z kože, karbónu a alcantary®.

Štyri samostatné škrupinové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy sú potiahnuté kožou s trojrozmernou štruktúrou, prístrojový panel prebieha ako krídlo po prednej časti kabíny, čím umocňuje dojem veľkého priestoru. Vodič má pred sebou displej digitálneho združeného prístroja s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca), ktorý dopĺňa displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 33 cm (13 palcov) v strede. Tento displej sa dá natočiť aj k spolujazdcovi. Všetci členovia posádky majú k dispozícii najmodernejšiu digitálnu konektivitu.

Výkonový potenciál
Štúdia CUPRA Tavascan prináša jedinečnú víziu vysokej výkonnosti budúcnosti, kombináciou výkonného elektrického pohonu a emocionálneho dizajnu.

Pod atraktívnou karosériou sa skrýva elektrický systém pohonu s vysokým výkonom, tichým chodom a vysokou účinnosťou. Dva elektromotory – jeden na prednej náprave a druhý na zadnej – spolu poskytujú systémový výkon 225 kW (306 k), ktorý sa adaptívne prenáša na všetky kolesá. Štúdia CUPRA Tavascan zrýchľuje z pokoja na tempo 100 km/h za menej ako 6,5 sekundy.

No zrýchlenie je iba jedným z pôsobivých atribútov štúdie. Rovnako pôsobivý je dojazd až 450 km podľa novej metodiky WLTP, ktorý umožňuje lítiovo-iónová akumulátorová batéria pohonu s kapacitou 77 kWh. Pretože vozidlo využíva modulárnu stavebnicu elektromobility MEB koncernu Volkswagen, batéria je umiestnená v podlahe medzi nápravami a nízke ťažisko prispieva k vysokej dynamike jazdy. 

Štúdia CUPRA Tavascan bude mať svetovú výstavnú premiéru na budúci týždeň na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén